افزایش تحریم‌ها در صنعت خودرو باعث شده تا شرکت سایپا با واردکننده‌های خودرو که از 6 شرکت، 3 شرکت زیر مجموعه سایپا است، قرارداد ببندد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش تحریم‌ها در صنعت خودرو باعث شده تا شرکت سایپا با وارد کننده‌های خودرو که از ۶ شرکت، ۳ شرکت زیر مجموعه سایپا است، قرارداد ببندد.

مدیران گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به اینکه از شش شرکت مجاز شناخته شده برای واردات خودرو، سه شرکت متعلق به گروه سایپا است و مراحل واردات پنج مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است، از اخذ ۳۶ هزار مجوز واردات خودرو برای این گروه خودروسازی خبر داد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در جریان بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از این گروه خودروسازی، ضمن تاکید بر بهبود و روند روبه‌رشد شرایط تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته، اظهار کرد: علیرغم حذف سه خودرو پرتیراژ، در سال جاری تاکنون ۳۶۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و ۴۰ هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

وی یادآور شد: در تمام سال گذشته ۳۹۲ هزار خودرو در گروه سایپا تولید شد. این در حالی‌است که امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان هفته گذشته (۱۶ آذرماه) تمام تولید سال گذشته محقق شده است. امیدواریم در زمان باقیمانده تا پایان سال، بتوان تعداد ۱۲۰ هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتری شود.

سایپا در واردات خودرو چه نقشی دارد؟

این مدیر خودروساز اعلام کرد: از شش شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، سه شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب سه خودرو به‌روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین دو خودرو زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده است. مراحل واردات این پنج مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

تیموری ادامه داد: گروه سایپا مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سودسازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

کوئیک راهی ونزوئلا شد

مدیرعامل سایپا در ادامه ضمن تاکید براینکه «تولید صادراتی» برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که در سال جاری تاکنون ۱۱ هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین برخلاف توقف تولید پراید در داخل کشور، ۵۰۰۰ خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.

تیموری خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی از این شرکت‌ها رکورد تولید پنج سال گذشته خود را شکسته‌اند که با سرمایه‌گذاری، بازسازی و توسعه ماشین‌آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت‌های را می توان انتظار داشت. طی چند سال اخیر در گروه خودروسازی سایپا بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات صورت نگرفته است؛ لذا در این راستا با حمایت‌های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در جریان است. با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش تولید می‌توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.

وی از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت جهت سرمایه‌گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و گفت : قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن  نیز ضمن اشاره به تعاملات بانک صنعت و معدن با گروه سایپا طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: سایپا یکی از بهترین مشتریان بانک صنعت و معدن بوده است. بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سایپا امضاء شد که بخشی از این تفاهم‌نامه عملیاتی شده و در قالب تسهیلات به شرکت سایپا و شرکت‌های زیر مجموعه آن، در جریان است.

وی ضمن تاکید بر اینکه بخشی از این تسهیلات شامل اوراق گام است که به زودی انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که به دنبال بررسی مسائل مربوط به این تفاهم‌نامه، این همکاری روزافزون کماکان با گروه سایپا ادامه داشته باشد.