بر اساس گزارش ها، برند ژاپنی نیسان قصد دارد که توسعه بیشتر موتورهای بنزینی جدید خود را در اکثر بازارها به نفع خودروهای الکتریکی پایان دهد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :  بر اساس گزارش ها، برند ژاپنی نیسان قصد دارد که توسعه بیشتر موتورهای بنزینی جدید خود را در اکثر بازارها به نفع خودروهای الکتریکی پایان دهدتصمیمی که در پیروی از اقدام مشابه هیوندای و بسیاری از برندهای دیگر گرفته شده است.

نیسان که قبل تر توسعه موتورهای بنزینی جدید را برای اروپا متوقف کرده بود، به زودی توسعه این نوع موتورها را برای بازار چین و ژاپن نیز متوقف خواهد کرد و ایالات متحده تنها بازاری خواهد بود که موتورهای کاملاً جدید بنزینی نیسان کماکان برای آن طراحی می شوندبا این حال، توسعه موتورهای احتراقی برای سیستم‌های هیبریدی و هیبریدی قابل شارژ ادامه خواهد یافت.

خودروساز ژاپنی علاوه بر موارد فوق، به بهینه تر کردن خانواده موتورهای احتراق داخلی موجودش برای وسایل نقلیه آینده ادامه خواهد دادتولید موتورهای بنزینی و دیزلی بدون برنامه ریزی برای تعطیلی کارخانه تا آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشتاگرچه در این گزارش مستقیما به افت تولید موتورهای دیزلی یاشاره نشده است، اما به نظر می رسد با توجه به اینکه تقاضا برای سوخت دیزل حتی سریعتر از بنزین در حال کاهش است، بعید است که موتورهای دیزلی تا مدت زیادی در سبد تولید نیسان باقی بمانند.

اینکه این تصمیم نیسان برای توقف توسعه بیشتر موتورهای احتراقی خود چه تاثیری بر شرکای متحدش، رنو و میتسوبیشی می‌گذارد، هنوز در هاله ای از ابهام استچرا که موتورهایی که قدرت اکثر خودروهای نیسان را تامین می‌کنند با برندهای فوق مشترک هستند و این شرکت‌ها تاریخی را برای پایان توسعه این موتورها اعلام نکرده‌اند.

نیکی آسیا گزارش می دهد که نیسان قصد دارد که بخش اعظمی از بودجه سالانه حدود ۴/۳ میلیارد دلاری خود را که تا کنون برای توسعه خودروها و موتورهای بنزینی صرف می شده، به سمت وسایل نقلیه الکتریکی هدایت کند.

مقررات جدید آلایندگی یورو ۷ از اوایل سال ۲۰۲۵ در اروپا به اجرا در خواهد آمد، به گفته نیسان «هزینه توسعه موتورهای احتراق داخلی را تا سطح ضرردهی افزایش می دهد

اواخر سال گذشته، نیسان متعهد شد تا سال ۲۰۳۰ دو تریلیون ین ژاپن (حدود ۱۷ میلیارد دلاررا برای توسعه ۱۵ وسیله نقلیه الکتریکی جدید سرمایه‌گذاری کنداین تصمیم در راستای طرحی است که بر اساس آن خودروهای هیبریدی و الکتریکی باید ۵۰ درصد از فروش جهانی نیسان (به علاوه برند لوکس اینفینیتیرا تا سال ۲۰۳۰ تشکیل دهند.

نیسان قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۸ فناوری باتری های حالت جامد را معرفی کندبنا بر گزارش ها این فناوری چگالی انرژی را دو برابر می کند، زمان شارژ را تا دو سوم کاهش می دهد و هزینه ها را به ۶۵ دلار بر هر کیلو وات ساعت کاهش می دهد و هزینه تولید خودروهای الکتریکی را به سطح هزینه خودروهای بنزینی می رساند.

اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد دلاری، طی پنج سال آینده ۳۵ خودروی الکتریکی جدید را به بازار عرضه کند.