ب گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : همه ما به خوبی می‌دانیم که مالکیت یک سوپرکار انتخابی بسیار هزینه‌بر خواهد بود. تنها نگه داشتن یک خودرو فرم ایده آل بدون شخصی‌سازی یا ارتقای پیشرانه چندین هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و گاهی اوقات این مبلغ می‌تواند بسیار بالاتر باشد؛ و اگر درباره بوگاتی و محصولات […]

ب گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : همه ما به خوبی می‌دانیم که مالکیت یک سوپرکار انتخابی بسیار هزینه‌بر خواهد بود. تنها نگه داشتن یک خودرو فرم ایده آل بدون شخصی‌سازی یا ارتقای پیشرانه چندین هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و گاهی اوقات این مبلغ می‌تواند بسیار بالاتر باشد؛ و اگر درباره بوگاتی و محصولات اخیراً این خودروساز صحبت کنیم شما احتمالاً باید به مبالغ بسیار بالاتر فکر کنید. باور نمی‌کنید؟ خب بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید تا ذهنیتتان کاملاً تغییر یابد!

محمد الکوی زمانی که ظاهراً یکی از طرفداران بوگاتی در سنگاپور است اخیراً پستی در فیس‌بوک منتشر ساخته است. او اخیراً به شوروم بوگاتی در سنگاپور سر زده و به اطلاعاتی درباره هزینه‌های نگهداری شیرون پور اسپورت دست یافته است. او سپس این مبالغ را بر اساس دوره زمانی ۴ ساله جمع‌آوری کرده و نتیجه نهایی مبالغ هنگفتی بوده است.

لیست هزینه‌های جمع‌آوری شده کاملاً مفصل بوده و ما تصمیم گرفته‌ایم تا تنها روی موارد مهم‌تر تمرکز کنیم. در نظر داشته باشید که مبالغ موردبحث از دلار سنگاپور به رینگیت مالزی تبدیل شده و ما هم آن‌ها را به دلار آمریکا تبدیل کرده‌ایم. کار را با ترمزها شروع می‌کنیم که دیسک‌های سرامیکی جلو به همراه لنت‌های ترمز قیمت ۵۸۹۵۲ دلاری دارند. همچنین شاید نیاز به تعویض روغن و لوله‌های ترمز داشته باشید که ۵۸۹۵۱ دلار دیگر را به هزینه‌ها می‌افزایند.

در یک خودروی عادی شما معمولاً نیازی به تعویض رینگ‌های آلیاژی نخواهید داشت اما در شیرون پور اسپورت باید هر ۱۴ تا ۱۶ ماه این کار را انجام دهید. یک دست رینگ سبک‌وزن جدید ۴۹۹۵۸ دلار قیمت دارد که قیمت نسبتاً پایینی است زیرا قیمت رینگ و لاستیک‌های ویرون در دو سال پیش ۱۰۰ هزار دلار بوده است.

اما شوکه کننده ترین هزینه نگهداری شیرون پور اسپورت به تعویض توربوشارژرهای گرت در هر ۴۲ تا ۴۸ ماه مربوط می‌شود که چهار توربوی این خودرو حدود ۲۵۹۷۸ دلار قیمت داشته و یک دست خنک‌کننده داکت هوا با قیمت ۲۱۹۸۲ دلار عرضه می‌شود. شما همچنین مجبور به تعویض باک سوخت ۴۳۹۶۳ دلاری خواهید بود. مکانیک‌های بوگاتی نیز توربوهای جدید را با قیمت ۲۸۵۷۶ دلار تنظیم می‌کنند.