پیکاپ آفرود مکث کلوت که نخستین محصول شرکت مکث موتور، از زیر مجموعه‌های جدید ماموت خودرو به شمار می‌رود، معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی مراسمی در شهرک صنعتی ماموت در استان البرز، از وانت پیکاپ مکث کلوت، محصول زیرمجموعه جدید ماموت رونمایی شد.

بابک وطنخواه مدیرعامل مکث موتور با توجه به عقد قرارداد مستقیم میان این شرکت و شرکت مادر در چین، در مورد تغییرات فنی پیکاپ کلوت برای ورود به بازار ایران توضیحاتی ارائه کرد.

مکث کلوت در واقع نسخه ای سفارشی از خودروی دایون v5 است که با پیشرانه ای قدرتمندتر به ایران می‌آید. در ادامه این مطلب به طور خلاصه نگاهی به مشخصات فنی، امکانات، قیمت و سایر ویژگی های مکث کلوت خواهیم انداخت.

مشخصات فنی مکث موتور کلوت

این خودرو در دیگر بازارها با پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی توربوشارژ عرضه شده است، اما در ایران به درخواست شریک ایرانی، به پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی توربوشارژ ساخت میتسوبیشی با کد ۴k22 تجهیز شده، این موتور توانایی تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت را دارد.، همچنین گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری آن نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دنده ای به هر ۴ چرخ خودرو منتقل می شود. پیشرانه مکث کلوت گشتاور ماکسیمم خود را از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مکث کلوت همچنین به گیربکس کمکی با ۳ حالت تک دیفرانسیل، کمک سبک (۴h) و کمک سنگین (۴L) مجهز است و دیفرانسیل عقب آن نیز از نوع کلاجدار (LSD) است که در ایران با نام قفل دیفرانسیل اتوماتیک شناخته ‌می‌شوند، این نوع دیفرانسیل در صورت ایجاد اختلاف دور زیاد بین چرخ های دو محور، با درگیر کردن صفحات داخلی دیفرانسیل اجازه هرز گردی بیش از حد یک چرخ و واماندگی خودرو را نمی‌دهد.

باک سوخت مکث کلوت ماموت خودرو ظرفیت ۷۲ لیتر سوخت را دارد و وزن خودرو، اندگیکمتر از دو تن اعلام شده که قدرت حمل بار تا یک تن نیز از دیگر ویژگی های مکث کلوت است. حداکثر سرعت مکث کلوت نیز عددی در محدوده ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

سیستم تعلیق جلوی مکث کلوت از نوع جناقی دوبل و در عقب، از نوع فنر شمش است، همچنین سیستم فرمان مکث کلوت نیز به صورت هیدرولیکی عمل می کند. در ادامه مدیران مکث موتور در پاسخ به سوال خبرنگار car.ir در مورد سازگاری پیشرانه مکث کلوت با سوخت ایران، عدد اکتان لازم برای موتور مکث کلوت را ۹۲ ذکر کردند، همچنین اعلام شد مکث کلوت در تست های طولانی مدت این خودرو در کویرهای ایران در تابستان ۱۴۰۰، با بنزین سوپر جایگاه های کشور بدون مشکلاتی مانند گرم شدن پیشرانه، یا ناک زدن موتور به خوبی کارایی خود را نشان داده است.

تجهیزات و امکانات مکث موتور کلوت

مکث موتور کلوت را با امکانات ایمنی چون مثل سیستم کنترل پایداری ESP، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم ترمز ترکیبی CBS، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر عرضه خواهد کرد، در مورد امکانات رفاهی مکث کلوت نیز می توان به سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر ۹ اینچی، سیستم تهویه خودکار، ورود و استارت بدون کلید و تنظیم برقی آیینه های جانبی اشاره کرد که هرچند در بازار امروز امکانات چشمگسیری نیستند، اما برای یک خودروی پیکاپ امکانات قابل قبولی بنظر می رسند.

زمان عرضه و قیمت مکث کلوت

مکث کلو در بازار امروز باید با رقبایی چون جک T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند اس و یواز پیکاپ به رقابت بهپردازد که مهم‌ترین رقبای مکث موتور کلوت در ایران به شمار می‌روند.

مدیران مکث موتور زمان عرضه کلوت را، آذرماه سال جاری اعلام کردند و نوید عرضه مکث کلوت، در محدوده قیمتی پایین تر از ۸۰۰ میلیون تومان را دادند، همچنین در ادامه مدیر فروش مکث موتور از فروش سالانه ۴۸۰۰ عددی پیکاپ های آفرودی در بازار ایران گفتند و هدف مکث موتور را، رسیدن به سهم ۵۰٪ از بازار این کلاس اعلام کردند.

همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو نیز از تیرماه ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد