تا قبل از ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای خارجی در سال 96، با حدود 200 میلیون تومان گزینه های فراوانی را برای خرید در پیش روی داشتیم که باورش هم خیلی سخته که تا همین 4 سال پیش میشد مثلا هیوندای توسان نیوفیس صفر کیلومتر را با مدل 2017 کمتر از 200 میلیون خرید.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : تا قبل از ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای خارجی در سال ۹۶، با حدود ۲۰۰ میلیون تومان گزینه های فراوانی را برای خرید در پیش روی داشتیم که باورش هم خیلی سخته که تا همین ۴ سال پیش میشد مثلا هیوندای توسان نیوفیس صفر کیلومتر را با مدل ۲۰۱۷ کمتر از ۲۰۰ میلیون خرید.

اگر نگاهی به بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر داشته باشیم ارزانترین گزینه در دسترس میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۸ با قیمت حدود ۷۴۰ میلیون تومان می باشد در حالی که با کمی کمتر از این مبلغ یعنی حدود ۶۵۰ میلیون تومان می توانستیم ب ام و ۷۳۰ مدل ۲۰۱۷ را خرید.

خودروی دیگری که خیلی می شود در موردش مطلب نوشت و تاسف خورد قطعا کیا سورنتو GT LINE  مدل ۲۰۱۷ است که در سال ۹۶ حدود ۲۳۵ میلیون تومان قیمت داشت و هم اکنون مدل صفر کیلومتر آن در همین مدل ۲۰۱۷ حدود ۲٫۸۵ میلیارد تومان قیمت دارد. آیا می توان باور کرد بیش از ۱۲ برابر رشد قیمت را تنها در ۴ سال ؟!

در بازار فعلی با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان تنها خودروهای اقتصادی سایپا نظیر تیبا ، کوییک و ساینا را می توان خرید و حتی امکان خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر کیلومتر با قیمت ۲۴۳ میلیون تومان را هم نداریم.

وجود رقابت در بازار و انحصاری نبودن صنعت خودرو باعث شده بود که کسی برای محصولات ایران خودرو و سایپا در طرح های حتی فروش فوق العاده هم صف تشکیل ندهد که کار به برگزاری قرعه کشی برسد. خودروسازان بزرگ کشور انواع طرح های فروش قسطی و مشارکت در فروش را با سود مشارکت ۱۸ درصد و جریمه تاخیر ۲ درصد ماهیانه برگزار می کردند و هم کیفیت محصولاتشان نسبت به الان خیلی بهتر بود و هم اینکه زمان تاخیر بسیار کمتری در تحویل خودروهای فروخته شده داشتند.

در ادانه نگاهی به جدول قیمت خودروهای واراتی در سال ۹۶ خواهیم داشت:

2.jpg