یکی از مقایسه‌های خودرویی در بین خودروهای هاچبک با سایز کوچک در بازار کشور ، هیوندای i10 با مزدا 2 است

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :یکی از مقایسه‌های خودرویی در بین خودروهای هاچبک با سایز کوچک در بازار کشور ، هیوندای i10 با مزدا ۲ است. تا چندین سال پیش انتخاب و خرید خودرو کاری به مراتب آسان تر با وجود انتخاب های بیشتر به‌شمار می‌آمد، اما تحریم این صنعت که با نیامدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

هیوندای i۱۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۴۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 

2.jpg
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۰ لیتر است.

 

1.jpg

 

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی ، فرمان برقی (MDPS) ، آینه الکتروکرومیک ، سنسور پارک عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، کامپیوتر سفری ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

 

3.jpg

 

معرفی مزدا ۲:

مزدا ۲، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 

6.jpg
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

 

5.jpg
از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار ، آینه‌های برقی جانبی ، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو ، روکش چرمی فرمان ، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری اشاره کرد.

 

4.jpg

خودرو
هیوندای i10 مزدا ۲
کشور سازنده
کره جنوبی ژاپن
سال (طراحی)
۲۰۱۷ ۲۰۱۱
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۲۴۸سی سی ۱۴۹۸سی سی
حداکثر قدرت
۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۳٫۸ ثانیه ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۶۶ کیلومتر در ساعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۰۴۶ کیلوگرم ۱۰۵۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۶۶۵ طول ، ۱۶۶۰ عرض ، ۱۵۰۰ ارتفاع ۳۸۸۵ طول ، ۱۶۹۵ عرض ، ۱۴۷۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۳۸۵ میلیمتر ۲۴۸۹ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۸٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۵٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر ۵٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۶٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۰ لیتر ۴۳ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶ یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – ABS – EBD ، سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC) ABS ، EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (۲ کیسه هوا) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی
دارای ۴ بلندگو ، سیستم پخش MP3 ، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان قابلیت پخش MP3 و دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان ، ورودی AUX