رنو کولیو 2023 نسل پنجم از این خودرو محسوب می‌شود که از سال 2019 روی خط تولید شرکت رنو قرار دارد. به‌دلیل قیمت اقتصادی که دارد، می‌تواند یکی از گزینه‌های وارداتی درصورت آزادسازی واردات خودرو باشد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، رنو کولیو ۲۰۲۳ یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت است که نسل اول آن تقریبا ۳۰ سال پیش در سال ۱۹۹۰ وارد بازار شد. فروش این خودرو به‌قدری موفقیت‌آمیز بوده که تاکنون ۱۶ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

کولیو ۲۰۲۳ جزو آن دسته از محصولات شرکت رنو است که از زبان طراحی جدید این شرکت بهره می‌برد و از زیبایی قابل قبولی برخوردار است.

قیمت رنو کولیو ۲۰۲۳

این خودرو در مدل پایه قیمت ۱۹ هزار یورویی دارد و در فول‌ترین نسخه، به قیمت ۲۴ هزار یورو می‌رسد. به‌دلیل قانون محدودیت واردات، کولیو ۲۰۲۳ زیر سقف قیمتی قرار داشته و می‌تواند به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه در بین وارداتی‌های کشور قرار گیرد.

مشخصات فنی

در بخش مشخصات فنی با دو پیشرانه بسیار اقتصادی روبه‌رو هستیم که اولی، پیشرانه یک لیتری بنزینی، با سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ توربو بوده که توانایی تولید حداکثر ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکسی که با این پیشرانه عرضه می‌شود از نوع دنده دستی است.

پیشرانه دیگر از نوع هیبریدی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده که توانایی تولید حداکثر ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به همراه موتور الکتریکی می‌تواند ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکسی که برای این پیشرانه درنظر گرفته شده از نوع اتوماتیک است.

وزن خالص کولیو ۲۰۲۳ در پیشرانه سه سیلندر، به ۱۱۷۴ کیلوگرم و در پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی، به ۱۳۲۳ کیلوگرم می‌رسد.

طراحی ظاهری

رنو کولیو ۲۰۲۳ با ابعاد جمع و جوری که دارد، می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای هاچ‌بک‌های شهری هم‌چون پژو ۲۰۶ باشد.

طراحی کلی این خودرو از همان خط طراحی رنو بهره می‌برد. به‌ طوری‌که وقتی به کولیو ۲۰۲۳ نگاه می‌کنیم، می‌توان شباهت‌های بسیار آن به محصولات تالیسمان و کولئوس را مشاهده کرد.

در نمای جلوی خودرو، چراغ‌هایی که به‌صورت سه‌ عدد لنز در هر طرف طراحی شده، به چشم می‌خورد. دی‌لایت همانند خط اشک تا پایین چراغ‌های جلو کشیده شده است. کولیو ۲۰۲۳ به‌دلیل چراغ‌های پرنوری که دارد، نیازی به مه‌شکن نداشته و قسمت‌های پایین سپر، تنها طرح مه‌شکن است.

اما نمای جانبی شاید جذاب‌ترین نمای این خودرو باشد. به‌طوری که تلفیق صندوق هاچ‌بک با چراغ‌های جلو و عقبی که تا نمای جانبی کشیده شده، با رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ظاهر جذاب و اسپرتی به خودرو بخشیده است. رینگ‌های آلومینیومی کولیو ۲۰۲۳ در نسخه پایه اندازه ۱۶ اینچ و در نسخه‌های بالاتر، اندازه ۱۷ اینچی دارد.

Colio 2023 side view

نمای پشت خودرو می‌تواند ساده‌ترین بخش آن باشد که هیچ هماهنگی با قسمت جلو و جانبی ندارد. زیرا در بخش چراغ‌ها، خبری از چراغ‌های خشن و جذاب جلو نیست، خطوط طراحی بسیار ساده و به‌دور از شلوغ کاری بوده و دیفیوزر سپر به‌صورت بسیار کوچک در قسمت پایین سپر قرار دارد.

ابعاد کولیو ۲۰۲۳ به‌صورت ۴۰۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۸۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۴۰ میلی‌متر ارتفاع است. اگر بخواهیم ابعاد این خودرو را با پژو ۲۰۶ مقایسه کنیم، ۲۱۵ میلی‌متر طول، ۳۳۶ میلی‌متر عرض و ۱۴ میلی‌متر ارتفاع بیش‌تری دارد.

Colio 2023 back

طراحی داخلی

با ورود به داخل کولیو ۲۰۲۳ با یک کابین بسیار زیبا و ساده روبه‌رو می‌شویم که با توجه به قیمت اقتصادی که دارد، می‌تواند تا حدود زیادی انتظارات مصرف کننده را برطرف کند.

یک نمایشگر ۹٫۳ اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته که اندازه مناسبی داشته و دکمه‌های مربوط به تنظیمات کابین، به‌صورت پیانویی در پایین نمایشگر دیده می‌شود. همچنین تنظیمات کولر به صورت دستی و دکمه‌های چرخشی در پایین دکمه‌های پیانویی طراحی شده است.

Colio 2023 interior

 

کمپانی رنو پشت‌آمپر کولیو ۲۰۲۳ را همانند چینی‌های بازار از نوع دیجیتالی در نظر گرفته است.

همچنین به‌دلیل ابعاد بزرگی که رنو کولیو ۲۰۲۳ نسبت به هاچ‌بک‌های معمول دارد، مشکل فضای سرنشینان به‌کلی برطرف می‌شود.