بررسی های بازار نشان دهنده این موضوع است که با توقف تولید پراید و تیبا، خودروی کوییک درحال تبدیل شدن به خودروی کف قیمت بازار است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : بررسی های بازار نشان دهنده این موضوع است که با توقف تولید پراید و تیبا، خودروی کوییک درحال تبدیل شدن به خودروی کف قیمت بازار است. به این ترتیب احتمالا تا چند هفته دیگر کف قیمت بازار خودرو ایران با کوییک مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

رصد بازار خودروی کشور نشان دهنده این موضوع است که کوییک سایپا در حال جایگزینی خودروی تیبا برای تعیین قیمت کف بازار خودروی کشور است. برخی هنوز معتقند که قیمت پراید تعیین کننده قیمت کف بازار است، اما با توجه به توقف تولید پراید و وجود تعداد کمی پراید صفر کیلومتر در بازار این خودرو نمیتواند ملاک تعیین قیمت کف بازار باشد.

از سوی دیگر زمزمه های توقف تولید خودروی تیبا و سمند نیز به دلیل ضعف در ایمنی این خودروها احتمال جایگزینی این خودروها با پراید برای تعیین کف قیمت بازار را منتفی می کند. در این میان تنها گزینه باقی مانده اقتصادی خودروی کوییک و ساینا می باشد. این خودروهای با حدود قیمت بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان قیمتی نزدیک به پراید و تیبا دارند. اما از آنجا که تیراژ تولید خودروی ساینا بسیار پایین است احتمالا تعیین کننده قیمت کف بازار از آن خودروی کوییک خواهد بود.

کوییک هم اکنون در تیراژ بالا توسط سایپا در حال تولید است و امکان خرید این خودرو به صورت فوری و خارج از قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فراهم می باشد. از طرفی ایراداتی که به خودروهای تیبا و سمند به دلیل ضعف در ایمنی وارد شده در این خودرو مرتفع گردیده و احتمالا در ماه های آتی این خودرو یکته تاز بازار خودروهای اقتصادی م ملاک تعیین قیمت کف یازار خودرو خواهد بود.

نام خودرو قیمت بازار (میلیون تومان)
تیبا صندوقدار با رینگ فولادی ۱۹۸
تیبا ۲ ۲۰۴
ساینا ۲۰۱
شاهین ۳۶۰
کوییک معمولی ۲۰۰
کوییک R ۲۰۵