بازار سهام دیروز روند صعودی و متعادلی را داشت اما در پایان با افت دو هزار واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد. حالا با توجه به احتمال شکل‌گیری عرضه روند بازار امروز به نظر کارشناسان چگونه خواهد بود؟

 

به سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس، یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره روند بازار سهام در یک ماه آینده گفت: در حال حاضر فاکتور اعتماد و ورود پول به بازار تثبیت شده است.

به نظر می‌رسد با استقرار دولت تا حدودی اصلاح نرخ ارز را خواهیم داشت به همین دلیل رشد شتابان بورس کند خواهد شد و ترمز بازار کشیده می‌شود.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شسپا

#کرازی

#پارند

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#خساپا

#قثابت

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#مدیریت

#دکپسول

#وهامون

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#کمرجان

#کرمان

#مادیرا

۹:۱۰

بازار امروز با برتری فروشندگان آغاز به کار کرده است.

۹:۱۵

فلزات اساسی با افت یکپارچه قیمت ها داد و ستد می شوند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فجر, #وسدید, #کویر, #فزرین, #فاسمین و #فسرب با گرایشی منفی متعادل اند.#فتوسا, #فپنتا, #فسازان, #فنورد, #فرآور, #فباهنر, #فولای, #کاوه و #فجر پر عرضه های گروه اند.

۹:۲۸

فراورده های نفتی نیز با فشار عرضه همراه اند.#شسپا تک نماد مورد توجه گروه است.#شپنا #شزنگ پر عرضه و #شتران, #شتران, #شپاس و #شرانل منفی و متعادل اند.

۹:۳۳

خودرویی ها نیز افت قیمت را تجربه می کنند.#خبهمن, #خزر, #خاذین, #خفنر, پر عرضه های گروه اند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خپارس, #ختوقا, #ورنا, #خمهر و #خریخت با تعادل میان خریداران و فروشندگان با افت قیمت داد و ستد می شوند.#خمحرکه و #خزامیا نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۴۸

در میان گروه دارویی #برکت با قیمت ۴۰۶۰ تومان افزایش ۴ درصدی داشته و حجم معاملات ۲۷ میلیونی را پشت سر گذاشته است؛ #دلر #دتوزیع #دجابر #دکپسول #داوه #دارو #دبالک #دکیمی از دیگر نمادهای مثبت در میان گروه دارو هستند.

۱۰:۰۹

بازار همچنان با افزایش عرضه ها همراه است و شاهد عقب نشینی نمادهای بزرگ بازار هستیم. همچنان نمادهای کوچکتر وضعیت بهتری را سپری می نمایند.

۱۰:۱۳

بانکی ها نیز با فشار فروش داد و ستد می شوند.#وبملت, #وتجارت, #وبصادر, #وپارس و #وپارس نمادهای پر عرضه ی گروه اند.#وپست و #سامان منفی و متعادل اند.#خپارس و #وشهر نماد مورد توجه گروه است.

۱۰:۱۵

نماد #شبندر پس از افزایش سرمایه با رشد بیش از ۵۲ درصدی بازگشایی شد.

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۵۳۲,۸۶۱

۴۰۵۴۵.۱۳ واحد منفی

ارزش بازار ۶۱,۶۵۹,۹۰۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۴۸,۹۶۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۶.۶۲۰ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شبندر ۶۶۰۷ واحد مثبت

فارس ۴۱۵۳ واحد منفی

فملی ۲۶۹۴ واحد منفی

کگل ۲۵۹۵ واحد منفی

شستا ۲۱۹۶ واحد منفی

فولاد ۱۹۷۴ واحد منفی

شپنا ۱۴۰۳ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

شبندر ۱.۰۳ میلیارد سهم

دی ۶۴۱ میلیون سهم

خساپا ۵۳۳ میلیون سهم

خودرو ۳۹۲ میلیون سهم

ملت ۳۴۸ میلیون سهم

۱۰:۳۲

پس از #فملی، #فولاد نیز در آستانه ی صف فروش قرار دارد.

۱۰:۴۸

هتل داری ها نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#سمگا, #گکوثر و #گنگین پر عرضه های گروه اند.#گپارس و #گکیش نمادهای مورد توجه گروه اند.

۱۱:۱۵

روند معاملات خودرویی‌ها :

 #خودرو با قیمت ۲۳۱.۵ تومان در کف روزانه با حجم معامله بیش از ۴۰۰ میلیونی صف فروش ۲۵۵ میلیونی دارد؛ خرید حقیقی ۷۵ درصد و حقوقی ۲۵ درصد

#خساپا در منفی ۵ درصد به قیمت ۲۱۲.۹ تومان رسیده و پس از آنکه جابجایی ۵۶۶ میلیون سهم را ثبت کرده با صف فروش ۳۶۰ میلیونی همراه شده است؛ خرید حقیقی ۷۵ درصد و حقوقی ۲۵ درصد

 #خگستر با افت تا کف روزانه به قیمت ۳۰۲.۴ تومان رسیده و با صف فروش ۷۸ میلیونی حجم معامله ۲۷۳ میلیونی را به ثبت رسانده است؛ خرید حقیقی ۹۱ درصد و حقوقی ۹ درصد

 #خبهمن در کف روزانه با قیمت ۱۷۳.۱ تومان صف فروش ۲۰۳ میلیونی دارد و حجم معامله آن از ۲۶۶ میلیون سهم عبور کرده است؛ خرید حقیقی ۶۵ درصد و حقوقی ۳۵ درصد

#خپارس نیز همانند چند خودروساز دیگر در کف روزانه به قیمت ۱۳۳.۹ تومان رسیده و با صف فروش ۲۱۲ میلیونی حجم معامله ۲۹۸ میلیونی را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۸۵ درصد و حقوقی ۱۵ درصد

 #خزامیا که امروز تا تشکیل صف خرید هم پیش رفته بود متاثر از جو منفی بازار حوالی صفر تابلو با نوسان مثبت به قیمت ۸۳۷ تومان رسیده و حجم معامله آن از ۹۰ میلیون سهم عبور کرده است؛ خرید حقیقی ۹۹ درصد

۱۱:۳۰

روند معاملات بانکی‌ها :

 #وبملت با قیمت ۴۲۴.۲ تومان پس از پشت سر گذاشتن حجم معامله ۲۰۳ میلیونی صف فروش ۱۸۷ میلیونی را به همراه دارد؛ خرید حقیقی ۴۵ درصد و حقوقی ۵۵ درصد

 #وتجارت با قیمت ۲۷۴.۷ تومان صف فروش ۱۷۱ میلیونی را با حجم معاملات ۱۸۰ میلیونی نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۴۷ درصد و حقوقی ۵۳ درصد

 #وبصادر به قیمت ۲۵۷.۲ تومان رسیده و همراه با صف فروش ۱۹۰ میلیونی دادوستد ۱۵۵ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۴۲ درصد و حقوقی ۵۸ درصد

 #وپارس به قیمت ۳۲۰.۷ تومان صف فروش ۱۴۱ میلیونی دارد و حجم معاملات آن به ۵۹ میلیون سهم رسیده است؛ خرید حقیقی ۵۲ درصد و حقوقی ۴۸ درصد

تمامی نمادهای گروه بانکی با افت قیمت قرمزپوش هستند.

۱۱:۴۶

صف فروش #فولاد در حال برچیده شدن است و حجم معاملات نماد به بالاتر از ۲۳۰ میلیون سهم رسیده است.

۱۲:۰۵

#قصفها با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه قندی ها است.

۱۲:۳۰

 افت ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی شاخص کل (۳.۱ درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۸ درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۹۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۱هزار و ۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۴درصد یعنی سه هزار و ۷۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، فولاد و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شبندر، دلر و چکارن معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری ملی صنایع مس ایران حدود ۲۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری حدود ۳۱۵ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۶۲ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۶۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان بود.