شاخص کل بورس در پایان بازار دیروز با ۲۱ هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره روند بازار سهام در روزهای آینده گفت: برای بازگشت بازار دستکم دو موج قوی خرید را باید مشاهده کنیم که تا کنون رخ نداده است.


۱۲:۳۰

رشد ۱۴هزار و ۶۶۶واحدی شاخص کل (یک درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۶هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۹۷درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۱۶۵میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی ۵۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد #نوری، #برکتح و #سمگا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #غزر، #فرابورس و #شبندر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پتروشیمی نوری معادل ۲۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنعتی زر ماکارون با برتری ۱۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۰

هتل داری ها با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می کنند.در این میان #گدنا و #گنگین مثبت و متعادل اند و #گکوثر نماد مورد توجه گروه است.


۱۱:۴۸

#کرمان با قیمت ۱۰۱ تومان با افزایش بیش از ۲ درصد حجم معامله ۱۱۲ میلیونی داشته و از جمله نمادهای پرحجم و مورد توجه فرابورس در روز جاری است.


۱۱:۲۰

📌روند معاملات معدنی‌ها

#کگل با قیمت ۲۲۹۷ تومان با افزایش بیش از ۱.۵ درصد حجم معاملات ۳ میلیونی را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۳۵ درصد و حقوقی ۶۵ درصد

#کچاد با افزایش بیش از ۱.۵ درصد به قیمت ۲۸۵۴ تومان رسیده و دادوستد بیش از ۱ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۹۲ درصد

#کدما با قیمت ۹۲۸۰ تومان نوسان منفی و حجم معامله ۳ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۹۶ درصد

#کاما به قیمت ۸۰۹ تومان با نوسان مثبت همراه شده و حجم معامله آن به ۱۴ میلیون سهم رسیده است؛ خرید حقیقی ۹۶ درصد

#اپال با رشد ۳.۵ درصد به قیمت ۲۱۵۵ تومان رسیده و دادوستد ۱ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۳۲ درصد و حقوقی ۶۸ درصد


۱۰:۵۳

#فولاد با گرایش مثبت به معاملات بازگشته است.


۱۰:۳۳

قندی ها با قدرت نمایی خریداران داد و ستد می شوند.دراین میان #قشهد با گرایش منفی،متعادل و #قهکمت تک نماد پر عرضه گروه است.


۱۰:۲۴

نبض مثبت در غذایی ها محسوس است.در این میان #غپآذر، #غبهار، #غشاذر، #غشان، #غشهد، #غچین و #غفارس باگرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.#غشصفا و #غنوش نیز از نماد های پر عرضه گروه اند.


۱۰:۲۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۷۰,۸۷۱

۹۹۶۱.۴۷ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۴,۷۹۹,۵۱۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۴,۱۸۲ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۱۷۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۲۱۹۹ واحد مثبت

شبندر ۸۴۰ واحد مثبت

شپدیس ۷۳۷ واحد مثبت

فملی ۷۰۰ واحد مثبت

شپنا ۵۸۹ واحد مثبت

خودرو ۵۲۰ واحد مثبت

شتران ۴۹۳ واحد مثبت

 

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۳۰۴ میلیون سهم

خساپا ۲۲۹ میلیون سهم

شبندر ۱۲۳ میلیون سهم

خپارس ۱۱۵ میلیون سهم

خگستر ۹۴ میلیون سهم

 


۱۰:۰۷

بیمه ای ها با گرایش مفی افت قیمت را تجربه می کنند.در این میان #اتکای، #ودی، #ملت، #آسیا، #نوین، #میهن و #دانا با گرایش مثبت،متعادل اند.


۹:۴۲

شیمیایی ها نیز امروز همسو با دیگر گروه ها مثبت و متعادل اند.#نوری، #شاراک، #پترول، #آریا، #شگویا، #زاگرس، #شپدیس، #شلرد، #َشیران، #تاپیکو، #بوعلی، #کرماشا، #کیمیاتک با گرایش مثبت،متعادل داد و ستد می شوند.#شغدیر، #شفارس،#شکربن، #شتوکا و #شلعاب با گرایش منفی متعادل اند.


۹:۴۰

فلزات اساسی امروز در مدار منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند.#فاسمین، #فروی، #فجر، #وسدید، #هرمز، #فسرب، #فمراد و #فسازان با گرایش منفی داد و ستد می شوند.#فجهان، #فملی، #ذوب، #فسبزوار،#فخوز، #فلوله، #کاوه، #فولای نیز نماد های مثبت و متعادل گروه اند.


۹:۳۷

#فرابورس با قیمت ۲۷۴۶ تومان با افزایش بیش از ۴ درصد دادوستد ۸ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ #امین #تنوین #امید از دیگر نمادهای مثبت در میان هم‌گروهی‌های فرابورس به شمار می‌روند.


۹:۳۰

#شپنا, #شبندر, #شتران, #شبریز, #شسپا, #شبهرن, #شاوان, #ونفت, #شراز, #شپاس نمادهای مثبت و متعادل پالایشی ها هستند.#شزنگ با افزایش تقاضا همراه است.


۹:۱۸

خودرویی ها با برتری خریداران داد و ستد می شوند.#خودرو، #خساپا، #خگستر، #خپارس، #خبهمن، #خزامیا و #خزر مثبت و متعادل اند.در این میان #خمهور، #خچرخش، #ختور و #خمحرکه با گرایش منفی معامله می شوند.#خنصیر، #خکمک و #خشرق نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۹:۰۵

بازار امروز با گرایشی مثبت بخصوص در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرده است.


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#ولیز

#پارند

#واعتبار

 

🔹بیشترین عرضه بورس

#دپارسح

#وسرضوی

#وسخراج

 

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سپیدما

#توسن

#غویتا

 

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#وگستر

#کاسپین

#غگز