بازار سرمایه دیروز هم با روند ریزشی و اصلاحی رو به رو شد و شاخص کل بورس با ۲۷ هزار واحد ریزش در محدوده یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت. اما بازار امروز چگونه است؟

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس: یک کارشناس بازار سهام درباره روند بورس امروز ۱۰ شهریور گفت: شاخص در محدوده فعلی خواهد بود و افت یا صعود خاصی را نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد امروز عرضه‌ها تا حدی زیاد شود و نهایتا شاخص مثبت و منفی ۵ هزار واحد را داشته باشد.

 

۸:۵۲

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شسپا

#کرازی

#کحافظ

 

🔹بیشترین عرضه بورس

#وکار

#ددامح

#وسخراج

 

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#تاپکیش

#فرابورس

#وهامون

 

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#کمرجان

#کتوکا

#دی

 

۹:۰۶

بازار امروز با گرایشی مثبت آغاز به کار کرده است.

۹:۱۰

📈فلزات اساسی امروز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #کاوه, #هرمز, #فجر, #فزرین, #فاسمین, #کویر و #ارفع با گرایشی مثبت متعادل اند.#فنوال و #فولای با افزایش تقاضا همراه اند.#وسدید و #فنورد با گرایشی منفی متعادل اند.

۹:۱۹

محصولات شیمیایی با افزایش قیمت همراه اند.#پترول, #نوری, #شگویا, #فارس, #شصدف, #تاپیکو, #پارسان و #شاراک از جمله نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.#شسینا, #ساینا و #زنجان با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.#خراسان, #مارون و #شفارا با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.

۹:۲۸

خودرویی ها امروز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#خساپا, #خگستر, #خبهمن, #خمحرکه, #خکار, #خشرق, #خدیزل و #تشتاد با گرایشی منفی متعادل اند.#خپارس, #خرینگ, #ختوقا, #خاهن, #ورنا, #خمهر, #خکمک, #خریخت و #خاذین با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.#خپویش, #خنصیر و #خاور نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۳۰

فراورده های نفتی امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.#شبندر, #شتران, #شبریز, #شاوان, #ونفت, #شراز و #شزنگ با گرایشی منفی متعادل اند.در این میان #شبهرن #شپاس مثبت و متعادل و #شسپا با افزایش تقاضا معامله می شوند.

۹:۵۹

بانکی ها نیز امروز با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.#دی, #وپاسار, #وسینا, #ملل و #وزمین مثبت و متعادل اند.#وگردش, #وخاور, #سامان, #وپست, #وشهر, #وبملت, #وتجارت و #وبصادر با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.#وکار پر عرضه ی گروه است.

۱۰:۰۴

کانه های فلزی امروز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#کاما, #ومعادن, #کچاد, #کگل, #کروی, #کبافق, #کمنگنز و #کگهر با تعادل میان خریدارارن و فروشندگان با افزایش قیمت همراه اند.#کدما پر عرضه ی گروه است.#کنور نیز با افزایش تقاضا همراه است.

۱۰:۰۸

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۵۰۵,۱۳۰

۸۹۷۹.۰۶ واحد مثبت

ارزش بازار ۶۰,۳۲۲,۵۰۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۳۲,۵۷۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۳.۳۷۰ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

میدکو ۱۶۷۶ واحد مثبت

نوری ۹۴۹ واحد مثبت

تاپیکو ۸۱۳ واحد مثبت

فارس ۷۸۷ واحد مثبت

پارس ۷۰۰ واحد مثبت

کچاد ۴۵۷ واحد مثبت

فملی ۳۹۹ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

دی ۳۹۵ میلیون سهم

شبندر ۲۸۶ میلیون سهم

خساپا ۲۰۸ میلیون سهم

وکار ۱۹۶ میلیون سهم

خودرو ۱۸۹ میلیون سهم

۱۰:۲۹

مخابراتی ها نیز با رشد قیمت همراه اند.#اخابر و #همراه با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت داد و ستد می شوند.

۱۰:۴۰

سیمانی ها نیز یک پارچه مثبت معاملاتی سبز رنگ را تجربه می کنند.#سنیر, #ستران, #سفارس, #سفار, #سخزر, #ساراب و #سجام نمادهای پر تقاضای گروه اند.#سلار و #سمتاز پر عرضه داد و ستد می شوند.

۱۱:۰۲

بازار مشتقه فرابورس بزرگ می‌شود

سپیده رستمی‌نیا، رییس اداره بازار مشتقات فرابورس ایران:

فرابورس ایران در راستای توجه به ظرفیت‌های جذاب بازار سرمایه با توسعه بازار اختیار معامله خرید و فروش در سهام، اقدام به معرفی ابزاری جدید به سرمایه‌گذاران و حرکت به سمت بازار دوطرفه کرده است.

قراردادهای اختیار خرید و فروش که به صورت قراردادهای استاندارد در بازار مشتقات معامله می‌شوند به معنای توافق بر سر انجام معامله‌ای خاص و با یک قیمت مشخص در مقطع زمانی مشخصی در آینده هستند.

وجهی که در معامله قرارداد اختیار خرید از سمت خریدار به عرضه‌کننده اوراق پرداخت می‌شود برای به دست آوردن حق خرید دارایی با قیمت اعمال مشخص است و این نرخ به مراتب کمتر از قیمت دارایی پایه است.

سرمایه‌گذار با خرید اوراق اختیار خرید، می‌تواند با پرداخت مبلغی اندک، در مزایای افزایش قیمت دارایی پایه سهیم باشد و همزمان از افزایش قیمت اوراق اختیار خرید خود در بازار یا امکان اعمال اختیار خود در سررسید بهره‌مند شود.