به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، 23 دی ۱۴۰۱.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، ۲۳ دی ۱۴۰۱.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح در قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رسید. پراید ۱۳۱ نیز  امروز در نرخ ۲۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ ۷۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت ۷۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با قیمت ۶۰۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، حالا ۴۴۵ میلیون تومان ارزش دارد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز به نرخ ۴۹۵ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. آینده بازار خودرو به توان کنترل بازار ارز بستگی دارد.

او افزود: به دلیل نوساناتی که در هفته‌های گذشته در بازار خودرو رخ داده، بازار مجددا در وضعیت رکودی قرار گرفته است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.