قیمت خودرو همچنان نوسانی است. اگر فردی غیرحرفه‌ای در شرایط فعلی بازار بخواهد خودرو بخرد یا بفروشد، ضرر می‌کند. چون ممکن است مذاکرات برجام به نتیجه برسد و به صورت موقت قیمت‌ها کاهشی شود.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

یک کارشناس به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر فردی غیرحرفه‌ای در شرایط فعلی بازار بخواهد خودرو بخرد یا بفروشد، ضرر می‌کند. چون ممکن است مذاکرات برجام به نتیجه برسد و به صورت موقت قیمت‌ها کاهشی شود. از طرفی دیگر، اگر توافقی حاصل نشود، خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

امیرحسن کاکایی گفت: الان وقت خرید خودرو نیست. مگر اینکه خرید خودرو برای مصرف شخص باشد و نه سرمایه‌گذاری.

او افزود: در بازار دو مدل فروشنده وجود دارد. در مدل اول، فروشنده فرد عادی است که خودرو را با چانه‌زنی می‌فروشد. اما در مدل دوم، فروشنده یک سرمایه‌گذار است که به بازارهای موازی توجه می‌کند. در حالت دوم باید توجه کرد که در حال حاضر تمام بازارها، از جمله طلا، سکه، ارز، مسکن و … نیز وضعیت به همین شکل است. پس فردی که خودروی خود را به قیمت پایین می‌فروشد، با پول آن نمی‌تواند کاری کند.

او توضیح داد: قیمت برخی از خودروهایی که در بازه قیمتی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومانی هستند و در بورس کالا عرضه می‌شوند، به نقطه تعادلی رسیده اند. اگر خریدار بخواهد در بورس کالا خودرویی را بخرد، می‌تواند با اطمینان خرید خود را انجام دهد.