بررسی قیمت‌ انواع محصولات پرتیراژ خودروسازان در نیمه اول آبان ماه نشان می‌دهد که بازار طی این مدت دوباره دچار روند افزایش قیمت حتی تا ۲۵ میلیون تومان شده است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که ۱۰ روز پایانی مهرماه قیمت خودرو در بازار در آرامش نسبی به سر می‌برد و نوسان قابل توجهی در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شد، اما بازار، آبان ماه را افزایشی آغاز کرد و این روند را تا نیمه ابتدایی این ماه ادامه داد؛ به گونه‌ای که رصد بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که در این مدت در محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو افزایش قیمت غالبا بین پنج میلیون تا ۲۵ میلیون تومان ایجاد شده است.

در بین محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو تنها پژو ۲۰۶ V۸ است که نسبت به ابتدای آبان ماه پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

اما در مقابل به ترتیب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود چهار میلیون تومان، رانا LX و رانا پلاس هریک شش میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای و پژو ۴۰۵ GLX هر یک هفت میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپت ۲ حدود هشت میلیون تومان، سمند LX حدود ۹ میلیون تومان، دنا ۱۵ میلیون تومان و پارس ساده و هایما ‌S۷ توربو هریک ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

در محصولات پرتقاضای گروه سایپا نیز افزایش سه تا ۹ میلیون تومانی قیمت‌ها دیده می‌شود. به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت که سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ هرکدام سه میلیون تومان، کوییک دنده‌ای چهار میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ حدود شش میلیون تومان، تیبا و تیبا ۲ هرکدام هشت میلیون تومان و ساینا ۹ میلیون تومان گران شده‌اند.

جدول قیمت‌ خودرو در نیمه نخست آبان به شرح زیر است: