قیمت خودرو در بازار دیگر متاثی از برخی آیتم ها نیست. به عنوان مثال نبود تقاضا باعث کاهش قیمت ها نمی شود و افزایش قیمت دلار، رشد قیمت ها را به همراه نخواهد داشت.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : قیمت خودرو در بازار دیگر متاثی از برخی آیتم ها نیست. به عنوان مثال نبود تقاضا باعث کاهش قیمت ها نمی شود و افزایش قیمت دلار، رشد قیمت ها را به همراه نخواهد داشت. این بلاتکلیفی و سردرگمی شاید تنها با مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای که به زودی مجددا آغاز خواهد شد، رفع خواهد شد.

در این هفته، بازار خودرو، برخلاف هفته گذشته، شاهد افزایش قیمت خودروهای صفر داخلی است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ابتدای هفته ۲۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می شد و الان به ۲۶۱ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار در نرخ ۱۶۸میلیون تومان ثابت مانده است. قیمت پراید ۱۳۱ با نرخ ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودروی دنا معمولی نیز در مدل۱۴۰۰ با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می‎‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار موجود است. پژو۴۰۵ نیز با افزایش قیمت مواجه بوده و به نرخ ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نام خودرو قیمت بازار(تومان) قیمت نمایندگی(تومان)
۴۰۵ اس ال ایکس ۲۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ توقف تولید
۴۰۵ دوگانه سوز ناموجود ۱۴۵٫۴۰۰٫۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ ۲۶۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ۱۲۷٫۱۲۰٫۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۲۹۳٫۰۰۰٫۰۰۰ توقف تولید
پارس سال ۲۷۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۴۰٫۲۷۳٫۰۰۰
پارس ال ایکس ۳۲۹٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۴۵٫۷۹۵٫۰۰۰
۲۰۷ دنده ای ۳۳۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۷۵٫۵۶۰٫۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۴۸۲٫۰۰۰٫۰۰۰ به زودی

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو

اخبار واصله بیانگر این است که ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت‌های قبلی بوده و به دنبال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو است.

باید توجه داشت که عدم شفاف سازی مسئولان دولتی در مورد سیاست گذاری صنعت خودرو و بلاتکلیف کردن صنعت و بازار، نه تنها منجر به ساماندهی بازار نمی‌شود بلکه بیش از پیش زمینه را برای جولان دلالان و افزایش زیان‌دهی خودروسازان فراهم می‌کند.