با اعلام مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز دوشنبه (نهم خرداد) برگزار می‌شود. نظر مردم در مورد این فرایند چیست؟

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، خودروسازان هفته گذشته برای نخستین‌بار محصولات خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه کردند. وزارت صمت این سامانه را با هدف افزایش شفافیت در فرایند قرعه‌کشی خودرو راه‌اندازی کرده است.

عبدالله توکلی لاهیجانی، سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت چندی پیش در گفتگو با ایرنا گفت: قرعه‌کشی سامانه یکپارچه روز دوشنبه (نهم خرداد) برگزار می‌شود.

موضوع قرعه‌کشی از چالش‌های این بازار است که انتقادات زیادی به آن وجود دارد. بسیاری از کارشناسان بر ضرورت حذف این فرایند تاکید می‌کنند. وزارت صمت نیز مدعی است که تا پایان سال قرعه‌کشی را حذف می‌کند.

نظر مردم در مورد قرعه‌کشی خودرو چیست؟

در ادامه واکنش برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم.

-«من ۳۶بار ثبت نام کردم اخرین بار رزرو شدم ولی بازم هم برنده نشدم.»

-«انشالله با عدالت قرعه کشی کنند.»

-«واقعا باید نظارت بشه روی قرعه کشی تا حق کسی ضایع نشه.»

-«اگرسازمان حمایت ازخودرو بتونه همه ثبت‌نام‌کننده‌ها رو در لیست برنده‌شدگان قرار بده درواقع بهترین و کارآمدترین سیاست فروش خواهدبود. به طوری که حجم پرداختی ثبت‌نام‌کننده‌ها برای واردات باکفیت خودرو می‌انجامه و نیازی به قرعه‌کشی نخواهد بود. لطفا همه را برنده قرعه‌کشی بنمائید.»

-«قرعه کشی اشتباه است. باید مثل ثبت نام اداره ثبت باشه بنویسه بره تو نوبت هر روز تعداد کم میشن. آدم نمیدونه ماشین کی بهش میرسه.»

-«قبلا هفته‌ای یک بار قرعه‌کشی اعلام می‌کردند. ولی حالا امید حمایت از مصرف کننده سه هفته یک بار ایا این حمایت یا سرکار گذاشتن مردمه تا ثبت نام بعدی.»

-«لطفا اولویت با کسانی باشد که تا الان سند ماشین به نامشان نشده است در این صورت قرعه کشی هم لازم نیست و بعد قرعه کشی بین کسانی بشود که تا الآن سند به نامشان شده است و از سودآور دوسال گذشته باشد.»

-«پس الان چطوری قرعه کشی میکنن ما که فقط ثبت نام کردیم نوع ماشینو انتخاب نکردیم.»