در حال حاضر سه شرکت بزرگ خودروسازی ایران یعنی سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور بخشی از تولیدات خود را بدون قرعه کشی در سامانه فروش خودرو به فروش می رسانند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از در حال حاضر سه شرکت بزرگ خودروسازی ایران یعنی سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور بخشی از تولیدات خود را بدون قرعه کشی در سامانه فروش خودرو به فروش می رسانند. بنابر این مشتریان کافیست با پرداخت وجه خودروی مورد نظر خود را بدون محدودین خریداری نمایند.

در بررسی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو متوجه شدیم خودروهای سایپا ۱۵۱، شاهین، وانت پادرا، وانت نیسان تک و دوگانه سوز، ساینا اس، و انواع کوییک تولید شرکت سایپا را می توان بدون محدودین قرعه کشی خریداری کرد. این خودروها در طرح های فروش فوری و پیش فروش برای خریداران در دسترس میباشند. شرکت سایپا با وجود تعداد زیادی تعهدات معوقه خود که در برخی از خودروها مانند کوییک و ساینا به بیش از ۴ ماه می رسد اقدام به فروش این خودروها و دریافت وجه از مشتریان می نماید.

خودروهای بدون قرعه کشی ایران خودرو

ایران خودرو نیز با فروش بدون قرعه کشی دو خودروی هایما s5 و هایما s7 از شرکت سایپا عقب نمانده و خود را در زمره خودروسازانی که بدون قرعه کشی محصولات خود را عرضه میکنند رسانده است. البته شرکت ایران خودرو این دو محصول خود را از طریق بورس کالا به فروش میرساند. در حال حاظر خبری از فروش بدون قرعه کشی خودروهای ایران خودرو نظیر پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ نیست.

فروش بدون قرعه کشی خودروهای بهمن موتور

پس از خودروسازان دولتی، شرکت بهمن موتور در جدیدترین طرح فروش خود اعلام کرد که ۶ مدل از خودروهای تولیدی خود را بدون قرعه کشی به فروش می رساند. این خودروها همانند محصولات خانواده هایما در بورس کالا به فروش می رسند. بر همین اساس شرکت بهمن موتور اقدام به فروش فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵نفره) با قیمت قطعی ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷نفره) با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یا قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت کارا تک کابین و دوکابین و وانت کاپرا می باشد.