عضو کمیسیون گفت: وزارت صمت چند وقتیست وعده‌هایی در خصوص ساماندهی بازار خودرو داده، اما به هیچ کدام عمل نکرده که همین موضوع باعث نارضایتی نمایندگان مجلس شده است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : عضو کمیسیون گفت: وزارت صمت چند وقتیست وعده‌هایی در خصوص ساماندهی بازار خودرو داده، اما به هیچ کدام عمل نکرده که همین موضوع باعث نارضایتی نمایندگان مجلس شده است.

زمستان سال گذشته بود که وزیر، دستور داد که قیمت خودرو کاهش یابد. به دنبال این اقدام، نه تنها در عمل اجرایی نشد بلکه افزایش قیمت خودرو، تا سال جاری نیز ادامه پیدا کرد. این موضوع منجر به آن شده که نمایندگان مجلس بعد از استعفای یکی از وزرای مورد تأیید خود، در مورد استیضاح وزیر دیگری سخن بگویند. طبق گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برخی نمایندگان به دنبال اجرایی کردن استیضاح وزیر صمت هستند و فاطمی امین هم تلاش می کند که مستنداتی برای توجیه کار‌هایی که انجام نداده است، ارائه کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است که اگر رویه کاری وزارت صمت در خصوص خودرو به روال کنونی ادامه پیدا کند، وزیر استیضاح می‌شود. این نماینده مجلس در اردیبهشت سال جاری هم اظهار کرده بود، درصورتی که رویه کاری وزیر صمت تغییر نکند، تا  دو ماه دیگر استیضاح خواهد شد.

لطف الله سیاهکلی، یک عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفته است که استیضاح وزیر صمت از سال گذشته به هیئت رئیسه تحویل داده شده، ولی تاکنون اعلام وصول نشده است.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور نیز بیان می کند که به دلیل اصلاح قیمت خودرو، استیضاح وزیر صمت، در حال حاضر در حالت مسکوت مانده است؛ اگر وزارت صمت آیین نامه واردات خودرو را به درستی عملاتی نکند و خواسته‌های مردم تامین نشود، این موضوع را دوباره به جریان خواهیم انداخت.

یکی دیگر از  برنامه هایی که وزیر صمت سال گذشته عنوان کرده بود، وعده حذف قرعه کشی بود که در ۱۴۰۱با روش جدیدی به اجرا درآمد.

یکی دیگر از اقدامات هجدهم خرداد وزارت صمت جلوی عرضه خودرو در بورس کالا را گرفت و بنابر اعلام این سازمان، علیرغم آماده سازی زیرساخت‌های لازم، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق شده است.

بنابراین نمایندگان از پاسخ‌های وزیر صمت در رابطه با افزایش شدید قیمت کالاها، تعیین تکلیف خودروهای سنگین وارداتی، حمایت واحدهای استراتژیک و معادن و برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی کالاهای مصرفی و محصولات کشاورزی قانع نشدند.