بازارها همچنان پیگیر تحرکات قیمت دلار هستند و دلار هم منتظر سیگنال های دریافتی از وین است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، دلار همچنان در محاصره وین بود، اخبار مذاکرات بیشتر و بیشتر می‌شوند و نبض دلار برای برجام می‌زند. پالس‌های منفی دیروز، نرخ ارز را با تکانه های مثبت مواجه کرد و دلار در بازار آزاد به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

به نظر می‌رسد تغییرات دلار در پیوند با سیگنال‌های دریافتی از وین خواهد بود. فشار به سمت عرضه همچنان محتمل است، هر چند که تحرکات در سمت تقاضا هم شکل می گیرد.

تاثیر قیمت دلار بر بازار خودرو

در بازار خودرو، قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان بدون تغییر دنبال می‌شود و شاهد نوسانات اندکی است. متاثر از سیگنال‌های منفی دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو هم میلی به افزایش ندارد.

با این وصف برخی از محصولات ایران خودرو افزایش نرخ را تجربه کردند. سایپا هم شاهد نوسان اندکی بود. فعلا باید منتظر ماند که تعیین تکلیف خودروهای دپو شده به کجا خواهند رسید. انتظار میرود همین تجربه در معاملات امروز بازار خودرو هم تکرار شود.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های گفته است: «بخش عمده ارزی که با مجوز مجلس در سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شده بود، هزینه شده است.» گفته مخبر از دو جهت برای بازار ارز و قیمت دلار اهمیت دارد.

از یک طرف گفته‌های او به بازار ارز سیگنال افزایش قیمت می‌دهد چرا که دولت با محدودیت منابع ارزی رو به رو است. از طرف دیگر تنها چهار ماه تا پایان سال باقی مانده است و این سوال پیش می‌آید که برنامه دولت برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی چیست و می‌خواهد این منابع را از کجا تامین کند؟