رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بازار در 3 ماه آینده حدود 100 درصد افزایش نرخ را تجربه کند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، جزئیات افزایش قیمت خودروها را در ادامه بخوانید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بازار در ۳ ماه آینده حدود ۱۰۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کند؛ تا به امروز ۴۰ درصد آن محقق شده است و ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.

ابراهیم مددیان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ خودرو در ۲۰ روز گذشته، گفت: خودروسازان سیاست آزادسازی تدریجی قیمت را دنبال می‌کنند از این‌رو قیمت‌ها در کمتر از یک ماه روند صعودی به خود گرفتند

به گفته این فعال صنفی؛ هدف خودروسازان افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ کارخانه است که تا به امروز ۴۰ درصد آن محقق شده است و در ماه‌های آینده ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو اضافه خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز با انتقاد از عملکرد کمرنگ دستگاه‌های نظارتی، تصریح کرد: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان کجا هستند؟ چرا به وظایف نظارتی خود عمل نمی‌کنند.

مددیان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از آینده بازار خودرو چیست؟ اضافه کرد: به نظر می‌رسد بازار در ۳ ماه آینده حدود ۱۰۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کند؛ تا به امروز ۴۰ درصد آن محقق شده است و ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان با این افزایش نرخ از زیان‌دهی خارج می‌شوند، گفت: اگر قیمت خودرو از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان برسد اما خودروسازان نتواند خودرو نسبت به تقاضای بازار عرضه کند تردید نداشته باشید باز هم شاهد افزایش نرخ خودرو خواهیم بود.

این فعال صنفی وضعیت بازار خودرو را به طوفان تشبیه کرد و افزود: روند واردات خودرو مشخص نیست و نمی‌توان چندان امیدوار به این واردات بود چراکه قرار است خودروساز داخلی اقدام به واردات کند.

مددیان اضافه کرد: در این شرایط تکلیف مصرف‌کننده واقعی مشخص نیست کارمندی که ماهیانه ۶ میلیون تومان دریافتی دارد چگونه می‌تواند پراید ۱۱۱ که نرخ آن ۲۵۰ میلیون تومان شده خریداری کند؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر همه بازارهای کشور متاثر از نوسانات قیمتی دلار هستند و هم‌گام با افزایش نرخ ارز، خودرو و دیگر بازارها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. این پدیده موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو مراجعه کنند. البته باید یادآور شد که سایه سنگین رکود بر سر بازار خودرو است و به نظر می‌رسد شرایط رکودی نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: در شرایط فعلی هیچ عاملی در بازار خودرو وجود ندارد که باعث کاهش قیمت شود. به نظر می‌رسد بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه بدهد.