قیمت رانا پلاس در طرح فروش فوق‌العاده شهریور ایران خودرو ۱۸۰ میلیون تومان است. قیمت قطعی رانا پلاس برای تحویل سه ماهه. این در حالی است که قیمت رانا پلاس در بازار آزاد حداقل ۱۰۰ میلیون گرانتر است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت نیوز :ایران خودرو در طرح فروش فوق‌العاده شهریور ماه، قیمت قطعی رانا پلاس را ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرده. اما قیمت راناپلاس در بازار آزاد ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان است.

این یعنی افرادی که بتوانند در طرح فروض فوق‌العاده ایران خودرو شرکت کنند و برنده شوند، می‌توانند این خودرو را ۱۰۰ میلیون تومان ارزانتر بخرند.

اما شرکت در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو مربوط به افرادی است که در ۴۸ ماه گذشته هیچ خودرویی از ایران خودرو یا سایپا نخریده باشند. (خرید به صورت ثبت‌نامی و یا تحویل گرفته شده.)

از طرف دیگر علی‌رغم تعداد بالای متقاضیان شرکت در فروش فوق‌العاده خودروسازان، تعداد بسیار کمی می‌توانند از این کمک هزینه ۱۰۰ میلیونی خودرو استفاده کنند.

مشخصات رانا پلاس

اما خودروی راناپلاس چه مشخصاتی دارد؟ راناپلاس همان خودروی رانا محصول ایران خودرو است که داخل و خارج کابین آن تغییرات ظاهری داشته است. اما مشخصات فنی این خودرو نسبت به رانا تغییر قابل توجهی نداشته و مزیت خاصی به رانا ندارد.

در بخش فنی رانا پلاس، دارای یک موتور ۱٫۶ لیتری است که در محدوده ۵۸۰۰ دور بر دقیقه توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است و گفته می‌شود مصرف سوخت آن ۶ لیتر است. اگرچه راناپلاس از نظر فنی مزیت چندانی بر رانا ندارد، اما شکل ظاهری این خودرو با مدل قبلی تفاوت دارد.

از تغییرات اصلی رانا پلاس می‌توان به بهبود طراحی داشبورد، طرح پارچه جدید رودری‌ها، چراغ‌های جدید جلو و عقب، طرح جدید جلو پنجره، کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، آینه‌های جدید مجهز به راهنما و در نهایت به دسته راهنما و برف پاکن طرح ۲۰۶ اشاره کرد.

همچنین خودروی راناپلاس دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیرمجاز، سنسور عقب، سیستم عیب‌یابی هوشمند مالتی پلکس، کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و همچنین سیستم ترمز مجهز به ABS و EBD است.