اخباری مبنی بر وارد کردن کراس اوور برقی از سوی سایپا در روزهای گذشته منتشر شد. آیا این شرکت خودروسازی قصد عرضه خودروی برقی به بازار را دارد؟

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی، قرار است نارنجی‌پوشان جاده مخصوص یک خودروی برقی به نام زدریو را به بازار عرضه کنند. ماجرای خودرو برقی سایپاچیست؟

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت خودروسازی سایپا مشخص شد مراکز تحقیق و توسعه‌ خودروسازی‌ها برای تکمیل تحقیقات خود گاهی نمونه‌هایی از محصولات خارجی را وارد می‌کنند. این اقدام خودروسازان یک کار عرف و طبیعی است.

شرکت سایپا در گذشته خودروهایی را مانند داتسون، ال نود و خودروهایی دیگر را برای الگوبرداری و نمونه‌برداری به کشور وارد کرده بود.

سایپا ممکن است این خودروی برقی جدید را نیز به همین دلیل به کشور وارد کرده باشد. اما این شرکت در روزهای آینده اخبار دقیق‌تری را در این مورد منتشر می‌کند.

مشخصات فنی خودرو برقی سایپا

این کراس‌اوور کلاس A نخستین بار از طرف شرکت گوجی شیجوان در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی شد.

ابعاد این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب ۴٫۱۵، ۱٫۸، ۱٫۶۱ و ۲٫۶۵ متر است.

جلوپنجره با منافذ بسته و طرح نقطه‌­ای، چراغ‌های ال ای دی جلو با طرح منحنی، رینگ‌های پنج پره و چراغ‌های عقب با طرح مشابه چراغ‌های جلو، مهمترین نکات قابل ذکر درباره طراحی نسبتا ساده این خودرو است.

در فضای کابین زدریو هم با طرحی ساده و امکاناتی همچون نمایشگر ۱۳ اینچی، شارژر بی‌سیم، کنترل دستی سیستم تهویه و پشتیبانی از فرامین صوتی با قابلیت شناسایی صدا و همچنین مسیریابی روبرو هستیم.

حداکثر سرعت و شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر برساعت این خودرو نیز به ترتیب ۱۴۰ کیلومتر برساعت و ۳٫۹ ثانیه است.

برای شارژ باتری این خودرو به ۷ ساعت و نیم زمان نیاز است. درحالی‌که با اتصال به جریان سریع، میزان ذخیره طی ۴۵ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد افزایش می­‌یابد.