نوسان در قیمت خودرو ادامه‌دار است. کارشناسان معتقدند عوامل موثر در وضعیت بازار، احتمال افزایش قیمت را در آینده نشان می‌دهد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس،قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به ۲۰۸ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان عرضه می‌شود.

 

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۱۷ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ‌بک پلاس به ۲۱۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۳۱۹ میلیون تومان معامله می‌شود. خودروی پژو ۲۰۶ تیپ پنج در بازار کشور روی نرخ ۳۵۵ میلیون تومان ایستاد.

پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۵ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز در بازار ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

 

پراید ۲۰۸ میلیون تومانی شد | جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایط رکود و سردرگمی قرار دارد و خرید و فروشی نیز انجام نمی‌شود. اما عوامل موثر در وضعیت بازار، همه به سوی افزایش قیمت در آینده هستند.

پیش از این، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر کاهش تولید بر بازار خودرو کشور گفت: تولید محصولات خودروسازان به نسبت کاهش یافته است. این کاهش تولید به علت افزایش هزینه تولید، تحریم‌ها، عدم گردش مالی بین قطعه‌سازان و خودروسازان و سایر عوامل اتفاق افتاده است.

او توضیح داد: کاهش قدرت خرید مردم نیز در بازار خودروی کشور تاثیر بسیاری دارد و باعث نوسانات زیادی در قیمت‌ها می‌شود.