انتظار برای ورود خودروهای وارداتی موجب شد تا در دومین هفته شهریورماه ۱۴۰۱ خودروهای پرتیراژ داخلی بیش از همه افت و ثبات قیمت را تجربه کردند، بطوریکه در میان پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا تنها دو خودرو در هفته سپری شده رشد قیمت داشتند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس، روند بازار خودرو در هفته جاری شباهت بسیاری به بازار دلار داشت به طوریکه نرخ دلار هم در این هفته تغییرات با پی در پی همراه بود و این امر موجب شد تا فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید کنند که هرچند همواره از دلار به عنوان عامل اثرگذار در بازار یاد می کنند، اما به گفته فعالان بازار خودرو این عامل اثرگذار این هفته نتوانست تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد.

مذکرات برجام یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بازار خودرو بود، هرچند در طول این هفته خبر مهمی در خصوص نتایج برجام اعلام نشد، اما در آخرین روز هفته سیگنال های برجام منفی بود کهبه گفته فعالان بازار خودرو تاثیر آن هفته آینده در بازار خودرو مشخص خواهد شد

 

نوسان قیمت در بازار

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده ۶ خودرو رشد افت قیمت داشته و ۶ خودرو هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شده اند. با این شرایط در هفته سپری شده «ساینا» و «رانا پلاس» در بازار افزایش قیمت داشته اند. با توجه به ارزیابی ها صورت گرفته «ساینا» با افزایش ۲ میلیون تومانی و «رانا پلاس» با رشد ۴ میلیونی در بازار قیمت گذاری شدند. اما در هفته سپری شده «تیبا ۲ معمولی» و «شاهین» با افت ۳ میلیونی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده کوییک در بازار تغییر قیمتی نداشتند و با این شرایط «کوییکR » بدون تغییر در بازار ۲۰۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم ۱۹۸ میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» این هفته افت سه میلیونی قیمت در بازار داشت و ۳۶۱ میلیون تومان دست به دست شد .

شاهین 18

 

 

 

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است این هفته «تیبا صندوقدار» در بازار ۱۹۹ میلیونی شد و تغییر قیمت نداشت. اما «تیبا ۲ معمولی» با افت ۳ میلیونی در بازار ۲۰۱ میلیون تومان دست به دست شد. ارزیابی بازار نشان دهنده رشد ۲ میلیونی «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا در هفته سپری شده است، بطوریکه قیمت این خودرو در بازار به ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

تیبا 18 شهریور

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت ۲۰۷ها در هفته ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این «پژو ۲۰۷ دنده ای» در بازار با افت یک میلیونی ۳۹۰ تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم بدون تغییر در بازار ۴۰۱ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو 18 شهریور

قیمت خانواده سمند در بازار

 

اما خانواده سمند این هفته با افت و ثبات قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» در بازار بدون تغییر ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد، «سمند LX با موتورEF۷» هم این هفته افت۴ میلیونی قیمت را ثبت کرد و ۳۴۴ میلیون تومان در بازار دست به دست شد، «سمند سورن پلاس» هم این هفته افتی سه میلیونی داشت و در بازار ۳۳۳ میلیون قیمت خورد.

سمند 18 شهریور

 

قیمت سایر پرطرفدارها

 

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با افت یک میلیونی در بازار ۵۰۵ میلیون تومان دست به دست شد. اما «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار ۳۹۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته رشدی ۴ میلیونی در بازار را ثبت کرد و ۳۰۴ میلیون تومان دست به دست شد.

رانا 18 شهریور