مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: برای اجرای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تا امروز ۷۲ میلیون دلار برای تبدیل ۲۱۳ هزار خودرو هزینه شده و در مقابل از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع، ۱۲۶ میلیون دلار درآمد ایجاد شده است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : دیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: برای اجرای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تا امروز ۷۲ میلیون دلار برای تبدیل ۲۱۳ هزار خودرو هزینه شده و در مقابل از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع، ۱۲۶ میلیون دلار درآمد ایجاد شده است.

علی‌اکبر نژادعلی، امروز در مراسم رونمایی از زیرساخت‌های ایجاد شده در راستای تکالیف قانونی ابلاغی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه کسب و کار در این شرکت با نهایت بهره‌مندی از دولت الکترونیک محقق می‌شود، افزود: این شرکت یکی از پیشگامان شرکت‌های تابعه وزارت نفت در ارایه خدمات الکترونیکی است.

وی ادامه داد: از تامین، نگهداشت، توزیع و رساندن فرآورده‌ها به مشتریان و بحث‌های مرتبط با دریافت مجوزهای قانونی، اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک از نوارد اساسی بود و قرار بود کل کشور به این سامانه متصل شود.

نژادعلی افزود: با توسعه دولت الکترونیک فعالیت‌های سریع و چابک، مسئولیت پر و پاسخگو کارآمد، و فراگیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازمهندسی دولت از طریق استانداردسازی، استناد پذیری اطلاعات و مقابله با جعل از اهداف اجرای این طرح است، گفت: با این اقدامات حذف امضاهای طلایی صورت می‌گیرد و استناد سازی در رویه اخذ مجوزها در راستای توسعه دولت الکترونیک محقق خواهد شد. همچنین پیشگیری از ایجاد رانت و فساد اداری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: اقدام دیگر تبدیل خودروهای بنزین به دوگانه سوز بوده است که در سال ۹۸ مصوب شد.

نژاد علی گفت: ابتدا قرار بود یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو تبدیل شود؛ اما در مصوبه اصلاحی این تعداد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو رسید.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تاکنون، ۳۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی شده است، افزود:  برای اجرای این طرح تا امروز ۷۲ میلیون دلار برای تبدیل ۲۱۳ هزار خودرو هزینه شده و در مقابل از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع، ۱۲۶ میلیون دلار درآمد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری هر یک از دستگاه‌ها موظف‌اند حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را بر بستر دولت الکترونیک ارائه کنند، ادامه داد: کلیه خدمات پرکاربرد دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان امسال بر بستر دولت الکترونیک ارائه شود.

روابط عمومی وزارت نفت، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در قالب مصوبه شورای اقتصاد تاکنون ۲۱۳ هزار خودرو تبدیل وضعیت شده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز و  افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی تسهیل‌گری در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر مغفول ماندن ۲۰ درصدی ظرفیت سی‌ان‌جی گفت: ‌۲۸ تا ۳۰ میلیون لیتر معادل بنزین، ظرفیت در بخش سی‌ان‌جی ایجاد شده است که برای افزایش این ظرفیت، باید جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی فعال شود و بخشی از جایگاه‌ها که در اختیار شماری از دستگاه‌های متولی است، با ابلاغیه شرکت ملی پخش ساماندهی و به‌سرعت فعال می‌شوند تا بتوانیم ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی را به روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون لیتر معادل بنزین برسانیم.به موازات این طرح، بحث تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی نیز در دستور کار است.

سالاری گفت: هدف ما این است که توسعه ناوگان سی‌ان‌جی را از حوزه خودروهای سبک به سمت خودروهای دیزلی و سنگین ببریم و این موضوع در حال پیگیری است و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه خواهیم داشت، همچنین در حوزه مخازن کامپوزیت در حال پیگیری طرح‌هایی هستیم که به بحث توسعه ناوگان سی‌ان‌جی کمک خواهد کرد.