در بین یک سال گذشته در بین شش بازار، کالاهای بادوام با شد بیش از ۵۰ درصدی بیشترین بازدهی را نسبت دیگر بازارها داشته است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل تجارت‌نیوز، در بین یک سال گذشته در بین شش بازار، کالاهای بادوام با شد بیش از ۵۰ درصدی بیشترین بازدهی را نسبت دیگر بازارها داشته است.

خودرو

در یک سالی که گذشت کالاهای بادوام با رشد بیش از ۵۰ درصدی بیشترین رشد را نسبت به دیگر بازارها داشته است.

شاخص کالاهای بادوام در پایان مرداد پارسال روی سطح  ۴۲۳ واحدی قرار داشت که با رشد ۲۱۴ پله‌ای به سطح ۶۳۷ واحدی در پایان مرداد امسال رسیده است.

طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان مرداد سال گذشته یک میلیون و ۵۲ هزار تومان بود، اما در یک سال گذشته ۹/۶ درصد رشد کرده است.

براساس داده‌های شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز قیمت این فلز گران‌بها از سال گذشته تاکنون ۱۰۲ هزار تومان افزایش یافته و در پایان مرداد امسال به نرخ یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان رسیده است.

دلار

شاخص بازار ارز در یک سال اخیر پنج هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

دلار صرافی ملی پیش از شروع شهریور پارسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته، اما در پایان مرداد امسال به نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

این ارز مهم در این مدت بیش از ۲۲ درصد رشد کرده است.

بورس

مرداد پارسال بود که سقوط تاریخی شاخص کل شروع شد، با وجود رشدهای اخیر این شاخص هنوز نتوانسته به سطح یک سال گذشته خودش برسد.

شاخص کل بورس در پایان مرداد پارسال روی سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی قرار داشت اما در مجموع با افت ۲۴۲ هزار واحدی(منفی ۱۳ درصد) تا دو روز قبل توانست خود را به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی برساند.

سکه

سکه امامی نیز همانند طلا رشد کرده است اما چند پله بیشتر از آن.

قیمت سکه امامی در پایان مرداد پارسال ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده، در یک سال اخیر با رشد ۱.۴ میلیون تومانی به نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده که از رشد ۱۳ درصدی این که فلز ارزشمند خبر می‌دهد.

مسکن

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، شاخص مسکن در گزارش تورم مرداد پارسال روی سطح ۱۹۴ واحدی قرار داشته اما این بازار در یک سال گذشته ۲۴.۷ درصد رشد کرده است.

شاخص بازار مسکن با رشد ۴۸ پله‌ای در مرداد امسال به سطح ۲۴۲ واحدی رسیده است.