یک نمونه خودرو برقی توسط یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران تولید شده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر می‌گوید: تولید خودرو برقی در ایران تا سال ۱۴۰۱ به مرحله انبوه نمی‌رسد و قیمت تمام شده خودرو برقی ارزان‌تر از دنا پلاس خواهد بود و در واقع به شرط تولید خودروی برقی در ایران، بهای آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش سایت شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها که خودروسازان در ساخت خودروهای بنزینی گرفتار مشکلات متعدد شده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در انبار آنها خاک می‌خورد، حالا در نشست مجامع خود از تولید خودروهای جدید از جمله یک خودرو برقی تا پاییز سال ۱۴۰۱ خبر داده‌اند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این موضوع توضیح داد: ساخت خودرو برقی موضوع تازه‌ای نیست. این خودرو قرار بود از سال ۱۳۸۰ ساخته شود اما به دلیل تشدید تحریم‌ و دانش کم، این خودرو هیچ‌گاه ساخته نشد. البته چنانچه برای ساخت خودروی برقی اتفاق نظری وجود داشته باشد، خودرو یک ساله تولید می‌شود اما با شرایط موجود ساخت آن تا یک سال آینده امکان‌پذیر نیست.

خودروی برقی ایرانی ساخته شد!/ قیمت خودروی برقی ایرانی چقدر است؟

یک نمونه خودرو برقی توسط یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران تولید شده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر می‌گوید: تولید خودرو برقی در ایران تا سال ۱۴۰۱ به مرحله انبوه نمی‌رسد و قیمت تمام شده خودرو برقی ارزان‌تر از دنا پلاس خواهد بود و در واقع به شرط تولید خودروی برقی در ایران، بهای آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.این روزها که خودروسازان در ساخت خودروهای بنزینی گرفتار مشکلات متعدد شده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در انبار آنها خاک می‌خورد، حالا در نشست مجامع خود از تولید خودروهای جدید از جمله یک خودرو برقی تا پاییز سال ۱۴۰۱ خبر داده‌اند!دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به این موضوع توضیح داد: ساخت خودرو برقی موضوع تازه‌ای نیست. این خودرو قرار بود از سال ۱۳۸۰ ساخته شود اما به دلیل تشدید تحریم‌ و دانش کم، این خودرو هیچ‌گاه ساخته نشد. البته چنانچه برای ساخت خودروی برقی اتفاق نظری وجود داشته باشد، خودرو یک ساله تولید می‌شود اما با شرایط موجود ساخت آن تا یک سال آینده امکان‌پذیر نیست.مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: در ساخت خودرو برقی گران‌ترین قطعه باتری است. ایران فعلا مزیتی در تولید باتری‌های با کیفیت ندارد و چنانچه برای ساخت این خودرو باتری با کیفیت بالا تولید یا وارد شود، بهای این خودرو هم بالا می‌رود. اما به طور کلی بهای خودروهای برقی گران نیست، چرا که برای تولید این خودرو از قطعات کمتری استفاده می‌شود و بنابراین هزینه تمام شده را کاهش می‌دهد.دادفر با اشاره به قیمت تمام شده خودروهای برقی توضیح داد: قیمت تمام شده خودرو برقی در ایران گران‌تر از خودرو بنزینی نیست و بیشترین قیمت تمام شده این خودرو مربوط به باتری آن است و چنانچه باتری خودرو فناوری پیشرفته داشته باشد، قیمت تمام شده این خودرو هم بالا می‌رود

ماجرای قطع برق و تولید خودرو برقی!

فعالان بازار خودرو معتقدند به دلیل قطع مداوم برق زمینه تولید خودرو برقی فعلا فراهم نیست. چرا که افراد برای شارژ این خودروها دچار مشکل می‌شوند. از آن سو در شهرهای ایران ایستگاهی برای شارژ این خودروها وجود ندارد.