ظاهرا تیم اقتصادی جدید در دولت رئیسی تصمیم سرنوشت سازی در خصوص روش نوینی برای قیمت گذاری نرخ خودرو در کشور یافته است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : ظاهرا تیم اقتصادی جدید در دولت رئیسی تصمیم سرنوشت سازی در خصوص روش نوینی برای قیمت گذاری نرخ خودرو در کشور یافته است. در جلسه ای که در صبح روز گذشته برگزار شد، خروجی مهمی برای اقتصاد کشور و صنعت خودرو خواهد داشت.

طبق توصیه برخی از نمایندگان مجلس و اخیرا رییس سازمان بورس کشور حذف قیمت گذاری دستوری در خودروسازان راهکار اصلی و منطقی نجات این صنعت می باشد، اما اینطور که به نظر میرسد هنوز این توصیه عملی نشده است و ظاهرا قرار است تنها فرمول قیمت گذاری خودروها تغییر یابد.

وزیر اقتصاد گفت: برنامه ما پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت‌گذاری‌های مضر به بازار در صنایع بورسی است و به زودی خبر تغییر نظام تعیین قیمت‌ خودرو توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران ارشد شرکت‌های بورسی که از صبح امروز در حال برگزاری است با اعلام این خبر اظهار داشت: از این پس دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش بینی پذیر است.

خاندوزی گفت: در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک، نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم، اشتباهات بزرگی صورت گرفته که باید با همکاری وزارت‌های نفت، صمت، بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم.