با وجود شروع ناامیدکننده بازار سهام در ابتدای معاملات، عقب‌نشینی فروشندگان در اواسط جریان دادوستد‌های بازار شنبه، نوید بازگشت احتمالی را به اهالی بازار سرمایه می‌دهد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، جریان دادوستد‌های سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران، در روز ابتدایی هفته پایانی اردیبهشت ماه با فشار شدید عرضه‌ها همزمان با سوت شروع معاملات روبه‌رو شد.

با گذشت زمان، به مرور شیب عرضه‌ها کاهش یافت. همچنین شاهد عقب‌نشینی نسبی فروشندگان در نیمه دوم معاملات بودیم؛ به طوری که در تابلو معاملات اکثر نماد‌های بازار از جمله سهام پالایشی و گروه فلزات اساسی، قیمت آخرین معامله فاصله ملموسی با قیمت پایانی داشت.

در پایان، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحدی، معاملات امروز خود را به پایان رساند. افت یادشده، شاخص کل را در ارتفاع دو میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی قرار داد تا فاصله چندانی با از دست دادن کانال ۲.۲ میلیونی خود نداشته باشد.

در سوی دیگر بازار، نماگر هم‌وزن تالار شیشه‌ای نیز با افت شدیدتری نسبت به شاخص کل، خبر از بالا بودن میزان عرضه‌ها در سهام متوسط و کوچک بازار سرمایه می‌دهد. شاخص کل هم‌وزن با افت ۲۹ هزار و ۹۰۱ واحدی، معادل ۳.۹۱ درصدی ارتفاع این شاخص، در محدوده ۷۳۴ هزار واحدی قرار گرفت

بورس از دریچه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۲۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۱ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج سه هزار و ۴۵۹ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد

بیشترین و کمترین بازدهی صنایع

در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، گروه‌‎های سایر معادن، مخابرات و تامین سرمایه و بورس به ترتیب با ۶.۹۶ درصد، ۵.۹۸ درصد و ۵.۹۶ درصد بازدهی منفی، کمترین بازدهی را تجربه کردند.

از سوی دیگر در روز جاری کمتر صنعتی با بازدهی مثبت یافت می‌شد؛ صنعت چرم و گروه صندوق‌های درآمد ثابت تنها گروه‌هایی بودند که بازدهی مثبت کسب کردند.

بازدهی صنایع 23 اردیبهشت

ورود و خروج پول به تفکیک صنایع

در میان بازار یکدست قرمز امروز پس از صنعت خودرو با ۴۷۴ میلیارد تومان خروج پول، گروه فلزات اساسی بیشترین خروج پول را به میزان ۴۶۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

همچنین در سوی مقابل، صندوق‌های درآمد ثابت ۴۶۸ میلیارد تومان ورود سرمایه، بیشترین ورود پول میان گروه‌ها را تجربه کرد.

بیشترین ورود و خروج پول به صنایع 23 اردیبهشت