بهای معاملات بنزین آمریکا پس از این که ذخایر بنزین هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد، به بالاترین رکورد همه زمانها رسید.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : قیمت نفت در روز جمعه حدود ۴ درصد افزایش یافت، زیرا قیمت بنزین ایالات متحده به بالاترین حد خود رسید، چین آماده به نظر می رسید که محدودیت های کرونایی را کاهش دهد و سرمایه گذاران نگران هستند که اگر اتحادیه اروپا نفت روسیه را ممنوع کند، عرضه بیشتر شود.

بهای معاملات آتی برنت ۴٫۱۰ دلار یا ۳٫۸ درصد افزایش یافت و به ۱۱۱٫۵۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۴.۳۶ دلار یا ۴.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۰.۴۹ دلار رسید.

پس از کاهش ذخایر بنزین در هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی، قیمت‌های آتی بنزین آمریکا به بالاترین حد خود رسید.

رابرت یاوگر، مدیر اجرایی آتی انرژی در میزوهو، گفت: «از ماه مارس افزایشی در ذخیره‌سازی بنزین (ایالات متحده) مشاهده نشده است.

انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد که قیمت های ایالات متحده در روز جمعه به بالاترین حد خود یعنی ۴٫۴۳ دلار در هر گالن برای بنزین و ۵٫۵۶ دلار برای گازوئیل افزایش یافت.

قیمت نفت نوسان داشته است، به دلیل نگرانی‌هایی که ممنوعیت احتمالی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه می‌تواند عرضه‌ها را کاهش دهد، اما تحت فشار نگرانی‌ها مبنی بر اینکه شیوع مجدد کووید۱۹ می‌تواند تقاضای جهانی را کاهش دهد، بی‌ثبات بوده است.

لوئیز دیکسون، تحلیلگر ریستاد انرژی گفت: «تحریم اتحادیه اروپا، در صورت اجرای کامل، می‌تواند حدود ۳ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) نفت روسیه را خارج کند، که به طور کامل مختل می‌شود و در نهایت جریان‌های تجارت جهانی را تغییر می‌دهد و باعث وحشت بازار و نوسان شدید قیمت می‌شود

این هفته، مسکو چندین شرکت انرژی اروپایی را تحریم کرد که باعث نگرانی در مورد عرضه شد.

در چین، مقامات متعهد به حمایت از اقتصاد شدند و مقامات شهری گفتند شانگهای کاهش محدودیت‌های ترافیکی ویروس کرونا و باز کردن مغازه‌ها را از این ماه آغاز خواهد کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت داده و تجزیه و تحلیل OANDA، گفت: «قیمت‌های نفت خام به دلیل خوش‌بینی مبنی بر اینکه وضعیت کووید در چین بدتر نمی‌شود و دارایی‌های مخاطره‌آمیز دوباره بازگشتند، افزایش یافت.

سهام جهانی پس از یک هفته نوسان معاملاتی افزایش یافت و شاخص های سهام در ایالات متحده و اروپا را بالا برد.

تحت فشار قرار دادن قیمت نفت در طول هفته، تورم و افزایش نرخ، دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزها به بالاترین حد در ۲۰ سال اخیر رساند و باعث شد که نفت در صورت خرید به ارزهای دیگر گرانتر شود.