بازار خودرو از روز گذشته در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت و با افت قیمت در بازار عرضه شد، ‌اما این روند امروز و با افزایشی شدن نرخ دلار متوقف شد و قیمت خودرو در گرمای هوا یخ زد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل ازصدای بورس، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز پرتیراژهای ایران خودرو بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند،‌ استپ قیمتی محصولات ایران خودرو در بازار در حالی رقم خورد که روز گذشته بیشتر پرتیراژهای ایران خودرو افت قیمت در بازار داشتند و تصور می شد این روند با تداوم کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، اما دلار امروز روند معکوس پیش گرفت و این امر موجب شد تا بازار خودرو هم بدون تغییر در بازار عرضه شود.

تغییر روند نرخ دلار در بازار در حالی رخ داده که به گفته فعالان بازار با توجه به روند مذاکرات تصور می شد که روند نزولی دلار در بازار ادامه داشته باشد، اما امروز این روند شکل معکوس به خود گرفت و موجب شد تا بازار خودرو هم منتظر خبر جدید ماند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده ۲۰۷ امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با این شرایط «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار ۳۹۸ میلیون تومان باقی ماند و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم ۴۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند،‌با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار با افت یک میلیونی، ۵۰۹ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم بدون تغییر ۳۹۹ میلیون تومان در بازار باقی ماند، «رانا پلاس» هم تغییر قیمت نداشت و ۳۰۸ میلیون تومانی قیمت گذاری شد.

درصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند هم امروز تغییر قیمت نداشتند، با این شرایط «سمند LX » در بازار ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF۷» نیز در بازار ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت «سمند سورن پلاس» هم امروز ۳۵۷ میلیون تومان در بازار قیمت باقی ماند.