هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ پس از معرفی در ابتدای سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا می‌شود.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ پس از معرفی در ابتدای سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا می‌شود.

این خودرو با قیمت پایه ۲۲۹۰۰ دلاری خود به دنبال جذب خریداران جوانی است که خواهان دینامیک رانندگی کلاس جهانی و انعطاف‌پذیری بهبود یافته است.

نسخه پایه این خودرو با نام LX شناخته می‌شود که دارای چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۶ اینچی است. از دیگر تجهیزات سیویک LX می‌توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، استارت دکمه‌ای و نمایشگر ۷ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد. به این لیست می‌توان سیستم صوتی با چهار بلندگو، شیشه‌های برقی و قفل مرکزی و صندلی عقب تاشونده را اضافه نمود.

البته نیمه پر لیوان وجود بسته ایمنی مخصوص هونداست که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، ترمز پیشگیری از برخورد و… می‌باشد. نوربالای خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار ترافیک و تشخیص علائم ترافیکی نیز در سیویک LX وجود دارند.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر است. این پیشرانه با یک گیربکس CVT همکاری می‌کند.

نسخه بعدی سیویک هاچبک با نام اسپورت شناخته می‌شود که قیمت ۲۴۱۰۰ دلاری داشته و با عناصر مشکی‌رنگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی متمایز می‌شود. در این مدل غربیلک فرمان چرمی، پدال‌های اسپورت و سیستم صوتی با هشت بلندگو نصب شده است.

سیویک هاچبک اسپورت با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT در دسترس بوده و در مدل‌های دارای گیربکس CVT شاهد انتخاب‌گر حالت رانندگی، استارت از راه دور پیشرانه و پدال شیفترها خواهیم بود.

افرادی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند مدل هاچبک EX-L با قیمت ۲۶۶۰۰ دلار را انتخاب کنند که اگرچه فقط با گیربکس CVT عرضه می‌شود اما پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی آن قدرت ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد.

این خودرو دارای آینه‌های همرنگ بدنه، مونروف و رینگ‌های ۱۷ اینچی است. سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، هشدار نقاط کور و صندلی‌های جلوی برقی و چرمی به همراه گرم‌کن نیز در این مدل دیده می‌شوند.

نهایتاً به مدل فول اسپورت تورینگ ۲۹۴۰۰ دلاری می‌رسیم که از همان پیشرانه توربو و دو گیربکس یاد شده بهره مند است. این مدل هم با مه شکن‌های LED، دو خروجی اگزوز و رینگ‌های ۱۸ اینچی متمایز می‌شود. خریداران سیویک هاچبک اسپورت تورینگ شاهد تجهیزاتی همچون برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و آینه‌های جانبی گرم شونده خواهند بود.در کابین این خودرو پشت آمپرهای ۱۰.۲ اینچی دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگ‌تر ۹ اینچی با ناوبری جی‌پی‌اس، اندروید اتو و اپل کارپلی وایرلس وجود دارند. شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، سیستم صوتی مرغوب Bose با دوازده بلندگو، حسگرهای پارک جلو و عقب و… جزو تجهیزات این خودرو هستند.

2022-Honda-Civic-Hatchback-.jpg