خودروهای کره ای بازار ایران با اینکه خیلی متنوع نیستند ولی در کلاس های مختلف در کشورما حضور دارند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :

خودروهای کره ای بازار ایران با اینکه خیلی متنوع نیستند ولی در کلاس های مختلف در کشورما حضور دارند. خرید وفروش این خودروها نسبت به سایر برندها از وضعیت بهتری برخوردار هستند با اینکه نسبت به خودروهای ژاپنی کیفیت پایین تری دارند. بازار دست دوم این خودروها هم وضعیت مناسب و خوبی دارند بطوریکه در روزهای رکود بازار هم میتوان برای این خودروها مشتری پیدا کرد.

در بین محصولات کره ای بازار کشور در حال حاضر ارزانترین خودروی کره ای هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور می باشد با مدل ۱۳۹۷ که حدود ۸۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. رتبه دوم در اختیار سانگ یانگ تیوولی آرمور وارداتی با مدل ۲۰۱۸ با قیمت حدودی ۸۹۵ میلیون تومان و رتبه سوم در اختیار هیوندای i20 مونتاژ مدل ۱۳۹۷ می باشد با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان.

می توان نمونه های صفر کیلیومتر کیا پیکانتو وهیوندای i10 را نیز پیدا کرد که قیمت کمتری نسبت به موارد ذکر شده در جدول داشته باشند . ولی به دلیل خیلی محدود بودن این خودروها در بازار در نسخه صفر کیلومتر از ذکر نام آنها خودروداری کردیم.

برای عنوان گرانترین خودروی کره ای خیلی ها سراغ هیوندای آزرا گرنجور مدل ۲۰۱۹ می روند دلیل شان هم اینه که تنها خودروی وارداتی در کشور با مدل ۲۰۱۹ می باشد و طبعا نسخه جدید و به روز شده این خودرو هم می باشد. ولی باید عنوان کنیم که این خودرو جایگاه سوم را به خود اختصاص داده زیرا که رتبه اول با اختلاف در اختیار سانگ یانگ رکستون مونتاژ با مدل ۱۴۰۰ با حدود قیمت ۳٫۶ میلیارد تومان قرار دارد. رتبه دوم عنوان گرانترین خودروی کره ای کشور هم در اختیار کیا سورنتو GT لاین با مدل ۲۰۱۸ با قیمت حدودی ۳٫۵۵ میلیارد تومان قرار دارد.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص این خودروها این میباشد که اکثرا در محدوده قیمتی یک تا دو میلیارد تومان قرار گرفته اند. آخرین خودروی کره ای بازار کشور که از گمرکات ایران وارد کشور شده است کیا اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ میباشد.

ردیف نام خودرو مدل قیمت (تومان)
۱ هیوندای اکسنت مونتاژ ۱۳۹۷ ۸۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۲ سانگ یانگ تیوولی آرمور ۲۰۱۸ ۸۹۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۳ سانگ یانگ رکستون مونتاژ امپرور ۱۴۰۰ ۳٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۴ سانگ یانگ تیوولی مونتاژ فایتر ۱۴۰۰ ۱٫۳۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۵ کیا سراتو مونتاژ ۲۰۰۰ آپشنال ۱۳۹۸ ۹۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۶ کیا سورنتو GT لاین ۲۰۱۸ ۳٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۷ کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ ۲٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۸ هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۹ ۲٫۹۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۹ هیوندای سانتافه دو دیفرانسیل فول ۲۰۱۸ ۲٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۰ هیوندای i20 مونتاژ ۱۳۹۷ ۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰