خودروهای هاچبک به دلیل کوچکتر بودن نسبت به خودروهای سدان معمولا مناسب برای شهرهای شلوغ و پرترافیک می باشند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : خودروهای هاچبک به دلیل کوچکتر بودن نسبت به خودروهای سدان معمولا مناسب برای شهرهای شلوغ و پرترافیک می باشند. این خودروها در ایران غالبا درسایز کوچک تولید می شوند و برای تردد در شهر شلوغی همچون تهران مناسبتر هستند. از طرفی راحتتر برای این خودروها جای پارک پیدا می شود و به همین دلیل طرفداران خود را دارند و همچنین بین بانوان نیز محبوبیت بیشتری دارند.

در بین خودروهای هاچبک موجود در بازار که هنوز نسخه صفر کیلومتر آنها موجود می باشد، لقب ارزان ترین همچون همیشه متعلق به پراید ۱۱۱ می باشد با اینکه حدود ۲ سال است از تولید آخرین نسخه آن گذشته است و بعد از این خودرو با اختلاف خیلی کمی تیبا ۲ هاچبک حضور دارد. بعد از این دو خودرو محصول دیگر شرکت سایپا یعنی کوییک دنده ای حضور دارد که در مدل ۱۳۹۹ تفاوت قیمت جزیی نسبت به دو خودروی دیگر دارد.

بعد از محصولات ارزان قیمت سایپا مشاهده می شود که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با حدود ۷۵ میلیون تومان بیشتر قرار دارد و جایگاه بعدی به برلیانس اچ ۲۲۰ دنده ای اختصاص دارد.

درخصوص گرانترین خودروی هاچبک تولید داخلی موجود در بازار به گزبنه های نسبتا جالب می رسیم. رنو ساندرو معمولی اتومات که از سال ۱۳۹۸ تولید آن در پارس خودرو متوقف شده است ولی هنوز نسخه های صفر کیلومتر آن در بازار پیدا می شود قرار دارد. رتبه دوم گرانترین ها مربوط به پژو ۲۰۷ پانورام اتوماتیک هست که فول ترین مدل در گروه پژو ۲۰۷ به حساب می آید. جاگاه سوم هم از آن برلیانس اچ ۳۲۰ اتومات با موتور ۱٫۶۵ لیتر می باشد.

ردیف نام خودرو مدل قیمت (تومان)
۱ تیبا هاچ بک ای ایکس ۱۳۹۹ ۱۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۲ تیبا هاچ بک پلاس ۱۴۰۰ ۱۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۳ پژو ۲۰۶ دنده تیپ ۲ ۱۳۹۹ ۲۳۹٫۰۰۰٫۰۰۰
۴ پژو ۲۰۶ دنده تیپ ۵ ۱۳۹۹ ۲۹۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۵ پژو ۲۰۷ دنده ۱۴۰۰ ۳۳۱٫۰۰۰٫۰۰۰
۶ پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۳۹۹ ۴۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۷ پژو ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ۱۴۰۰ ۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۸ ام وی ام ۳۱۵ هاچبک دنده اکسلنت ۱۳۹۹ ۳۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۹ بایک سابرینا هاچبک ۱۳۹۸ ۳۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۰ برلیانس اچ ۲۲۰ دنده ۱۳۹۹ ۲۶۷٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۱ برلیانس اچ ۳۲۰ ۱٫۶۵ لیتر اتومات ۱۴۰۰ ۴۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۲ برلیانس اچ ۳۲۰ ۱٫۶۵ لیتر دنده ۱۳۹۹ ۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۳ ساندرو معمولی اتومات ۱۳۹۹ ۵۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۴ پراید ۱۱۱ اس ای ۱۳۹۹ ۱۵۴٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۵ کوییک دنده ای ۱۳۹۹ ۱۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰

در خصوص خودروهای هاچبکی که نام آنها در این جدول ذکر نشده است مثل کوییک آر یا پلاس ، ساندرو استپ وی و سیتروین سی ۳ باید عنوان شود که این خودروها خود را متلق به گروه مینی کراس اوورها می دانند و ما هم از ذکر نام آنها در جدول خودداری کردیم. به دلیل علاقه زیاد مردم کشور ما به خودروهای کراس اوور و شاسی بلند ، خودروسازان داخلی هم از این فرصت استفاده کرده و با افزودن چند آیتم و افزایش ارتفاع چند سانتیمتری خودروهای هاچبک خود را به مینی کراس اوورها ارتقا داده اند.