این روزها در خیلی از سایت های خبری ، مطلبی دست به دست می شود مبنی بر اینکه قیمت پراید از 170 میلیون تومان رد شده است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : این روزها در خیلی از سایت های خبری ، مطلبی دست به دست می شود مبنی بر اینکه قیمت پراید از ۱۷۰ میلیون تومان رد شده است. ولی اصل ماجرا چیست و چرا این خبر این همه بین مخاطبان بازخورد داشته است؟

اصل ماجرا از آنجا شروع می شود که اصل خبر به قیمت پراید وانت ۱۵۱ آپشنال استناد کرده است و خبر منتشر شده بر این خودرو استوار است و ارتباطی به قیمت پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ که در بازار دارای اولویت می باشد ندارد. ولی عکس استفاده شده در روی صفح اول مطلب متعلق به پراید ۱۱۱ می باشد و این تصور را ایجاد می کند که متن این خبر به پراید ۱۱۱ ارتباط دارد.

این اتفاق در حالی افتاده است که وانت های سایپا مشتری چندانی در بازار آزاد ندارند و حتی در طرح های فروش این شرکت ظرفیت ثبت نام تکمیل نمی شود با اینکه بعضی از محدودیت ها هم حذف شد اند. در حال حاضر دو نوع پراید وانت در بازار موجود می باشد که یکی ساده و دیگری آپشنال می باشد. قیمت پراید ۱۵۱ ساده در کارخانه ۱۲۵ میلیون تومان می باشد و مدل آپشنال آن حدود ۱۴۶ میلیون تومان قیمت دارد.

هم اکنون قیمت پراید ۱۱۱ در بازار با مدل ۱۳۹۹ برابر با ۱۵۸ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با مدل ۱۳۹۹ هم ۱۴۱ میلیون تومان می باشد و نسبت به روزهای اخیر تغییر خیلی محسوسی نداشته است.