به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت نیوز، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ این که خودروسازان مدام از زیان‌ده بودن صحبت می‌کنند، نباید متوجه مردم باشد و در انتها زیان آنان از جیب مردم پرداخته شود. نکته بدتری که وجود دارد این است که این افزایش قیمت […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت نیوز،

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ این که خودروسازان مدام از زیان‌ده بودن صحبت می‌کنند، نباید متوجه مردم باشد و در انتها زیان آنان از جیب مردم پرداخته شود. نکته بدتری که وجود دارد این است که این افزایش قیمت متوجه افرادی که قبلا ثبت نام کرده بودند نیز شده است. این موضوع شرعا و از لحاظ قانونی نیز درست نیست.

جعفر پورکبگانی، نماینده مردم بندر دیلم، بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی عنوان کرد: افزایش به ظاهر ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی مسبوق به سابقه است. در حقیقت هر زمان که بازار خودرو دچار رکود می‌شود، خودروسازان با افزایش قیمت خودرو درصدد جبران خسارات خود برمی‌آیند.

وی ادامه داد:‌ این که خودروسازان مدام از زیان‌ده بودن صحبت می‌کنند نباید متوجه مردم باشد و در انتها زیان آنان از جیب مردم پرداخته شود. نکته بدتری که وجود دارد این است که این افزایش قیمت متوجه افرادی که قبلا ثبت نام کرده بودند نیز شده است. این موضوع شرعا و از لحاظ قانونی نیز درست نیست. از سوی دیگر همین تصمیمات است که باعث افزایش بی‌اعتمادی و ناامیدی در سطح جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ باید فکری جدی برای افزایش قیمت خودرو در سال های متمادی کرد. سال‌هاست که خودروسازان مسئولین را بازی می‌دهند، اما اینکه چه زمانی مسئولین و مدیران توانایی مقابله با خودروسازان را پیدا می‌کنند، هنوز معلوم نیست.در حقیقت در موضوع خودروهای داخلی تمامی ضررها متوجه مصرف کنندگان است؛ چرا که خودروهای ایرانی امنیت بالایی ندارند و از سوی دیگر قیمت آن نیز بی دلیل بالاست.